Dacia Lodgy a fost dezvaluita, in premiera mondiala, la Geneva
Data publicarii: 06-03-2012 | Auto
Dacia Lodgy, cel mai nou model al gamei constructorului auto de la Mioveni, a fost dezvaluit, marti, in mod oficial, la Salonul Auto de la Geneva, in cadrul unei conferinte de presa sustinuta de catre Carlos Tavarez, seful Biroului de Operatiuni al Grupului Renault, si transmisa in direct pe site-ul Dacia.
'Dacia nu este numai un brand de low-cost ci si o achizitie inteligenta. Proprietarii Dacia sunt mandri de masina pe care au ales-o. Lodgy reprezinta o noua promisiune pentru segmentul de MCV. Am lansat Lodgy, o masina care pe segmentul ei are un pret similar cu cel al altor marci si chiar mai mic. Acesta nu este ultimul capitol al Dacia din 2012', a declarat, marti, seful Biroului de Operatiuni al Renault Group.
Modelul de serie Dacia Lodgy reprezinta versiunea finala a lui Lodgy Glace, masina de competitie pe care producatorul autohton a prezentat-o in toamna anului trecut.
Astfel, Lodgy are o lungime de 4,5 metri, cu 0,5 metri mai lung decat modelul de competitie, si ofera un volum considerabil al portbagajului, inclusiv in varianta cu sapte locuri.
Numele masinii aminteste de englezescul 'lodge' si reprezinta o trimitere directa la trasatura esentiala, respectiv capacitatea de a gazdui o intreaga familie si bagajele sale.
Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit in opt ani un jucator de notorietate pe piata auto europeana. In toamna anului trecut, producatorul autohton a publicat primele informatii despre modelul Lodgy Glace, o masina de competitie inedita.
Cu ocazia celei de-a treia participari la Trofeul Andros, Dacia a iesit din nou din tipare, inscriind in cursa pentru prima oara in istoria competitiei un monovolum: Lodgy Glace.
Dacia Lodgy va fi lansata, oficial, pe piata romaneasca in luna iunie, iar imediat dupa vacanta de vara constructorul auto a anuntat prezentarea unei noi furgonete.
Masina va fi comercializata la preturi cuprinse intre 9.500 si 14.700 euro cu TVA si va avea o garantie de trei ani sau 100.000 km. In lista cu motorizari a aparut un propulsor nou de 1,2 litri, turbo, ce dezvolta 115 CP.
Potrivit datelor companiei, vanzarile de automobile Dacia au scazut, anul trecut, cu 1,5% la nivel global, de la 348.723 unitati la 343.233 unitati, si cu 16% pe piata interna, de la 36.730 unitati la 30.867 unitati.
Cel mai vandut model a fost SUV-ul (sport utility vehicle) Duster, cu 161.203 unitati, urmat de gama Logan - 95.452 unitati si Sandero - 86.578 unitati.
In Romania, vanzarile Dacia au fost de 30.867 unitati, iar gama Logan a reprezentat axa principala din punct de vedere comercial, cu 21.099 unitati. Totodata, au mai fost vandute 2.519 masini Sandero si 7.249 Duster.
Peste 15.000 dintre masinile Dacia livrate pe piata interna au fost vandute prin programul de innoire a parcului auto.
Principalele destinatii de export in 2011 au fost Franta, Germania si Italia. In prezent, in lume circula 1,8 milioane de automobile Dacia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile