Dacia Lodgy a fost dezvaluita, in premiera mondiala, la Geneva
Data publicarii: 06-03-2012 | Auto
Dacia Lodgy, cel mai nou model al gamei constructorului auto de la Mioveni, a fost dezvaluit, marti, in mod oficial, la Salonul Auto de la Geneva, in cadrul unei conferinte de presa sustinuta de catre Carlos Tavarez, seful Biroului de Operatiuni al Grupului Renault, si transmisa in direct pe site-ul Dacia.
'Dacia nu este numai un brand de low-cost ci si o achizitie inteligenta. Proprietarii Dacia sunt mandri de masina pe care au ales-o. Lodgy reprezinta o noua promisiune pentru segmentul de MCV. Am lansat Lodgy, o masina care pe segmentul ei are un pret similar cu cel al altor marci si chiar mai mic. Acesta nu este ultimul capitol al Dacia din 2012', a declarat, marti, seful Biroului de Operatiuni al Renault Group.
Modelul de serie Dacia Lodgy reprezinta versiunea finala a lui Lodgy Glace, masina de competitie pe care producatorul autohton a prezentat-o in toamna anului trecut.
Astfel, Lodgy are o lungime de 4,5 metri, cu 0,5 metri mai lung decat modelul de competitie, si ofera un volum considerabil al portbagajului, inclusiv in varianta cu sapte locuri.
Numele masinii aminteste de englezescul 'lodge' si reprezinta o trimitere directa la trasatura esentiala, respectiv capacitatea de a gazdui o intreaga familie si bagajele sale.
Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit in opt ani un jucator de notorietate pe piata auto europeana. In toamna anului trecut, producatorul autohton a publicat primele informatii despre modelul Lodgy Glace, o masina de competitie inedita.
Cu ocazia celei de-a treia participari la Trofeul Andros, Dacia a iesit din nou din tipare, inscriind in cursa pentru prima oara in istoria competitiei un monovolum: Lodgy Glace.
Dacia Lodgy va fi lansata, oficial, pe piata romaneasca in luna iunie, iar imediat dupa vacanta de vara constructorul auto a anuntat prezentarea unei noi furgonete.
Masina va fi comercializata la preturi cuprinse intre 9.500 si 14.700 euro cu TVA si va avea o garantie de trei ani sau 100.000 km. In lista cu motorizari a aparut un propulsor nou de 1,2 litri, turbo, ce dezvolta 115 CP.
Potrivit datelor companiei, vanzarile de automobile Dacia au scazut, anul trecut, cu 1,5% la nivel global, de la 348.723 unitati la 343.233 unitati, si cu 16% pe piata interna, de la 36.730 unitati la 30.867 unitati.
Cel mai vandut model a fost SUV-ul (sport utility vehicle) Duster, cu 161.203 unitati, urmat de gama Logan - 95.452 unitati si Sandero - 86.578 unitati.
In Romania, vanzarile Dacia au fost de 30.867 unitati, iar gama Logan a reprezentat axa principala din punct de vedere comercial, cu 21.099 unitati. Totodata, au mai fost vandute 2.519 masini Sandero si 7.249 Duster.
Peste 15.000 dintre masinile Dacia livrate pe piata interna au fost vandute prin programul de innoire a parcului auto.
Principalele destinatii de export in 2011 au fost Franta, Germania si Italia. In prezent, in lume circula 1,8 milioane de automobile Dacia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman