Romania a atras 750 milioane dolari prin obligatiuni pe piata din SUA
Data publicarii: 29-02-2012 | Finante-Banci
Romania a atras marti fonduri de 750 de milioane de dolari, cu un cupon de 6,75% si un randament in scadere cu 0,425 puncte procentuale, la 6,45%, prin redeschiderea emisiunii de obligatiuni lansata pe piata americana la 31 ianuarie, potrivit site-ului Ministerului Finantelor Publice /MFP/.
Emisiunea a fost suprasubscrisa de peste patru ori, valoarea totala a ofertelor depuse de investitori fiind de 3,2 miliarde de dolari.
'Increderea investitorilor in masurile economice adoptate de Romania si in angajamentele de continuare a politicilor sustenabile se vede din scaderea randamentului fata de emisiunea trecuta, din valoarea mare a ofertelor primite, peste nivelul altor tari din regiune, precum si din faptul ca ne imprumutam pe termen lung. Am redeschis emisiunea pentru ca exista inca cerere pe piata pentru bondurile romanesti, investitorii doreau expunere pe Romania, astfel ca am decis sa profitam de oportunitatea de a ne finanta la un cost in scadere', a declarat ministrul Finantelor Publice, Bogdan Alexandru Dragoi.
El a adaugat ca Ministerul Finantelor este preocupat in egala masura de finantarea de pe piata interna, unde incep sa se vada rezultatele eforturilor de a construi o curba de randament adecvata a titlurilor de stat, cu maturitati de la 6 luni la 15 ani si costuri in scadere pentru stat.
'Avem succes si in cazul finantarilor de pe piata interna, unde randamentul a scazut, saptamana aceasta, la un minim istoric, de 5,22%, in cazul emisiunii pe sase luni. De asemenea, este de notat ca am lansat emisiuni de obligatiuni pe 15 ani, reducand presiunea existenta in anii anteriori de a Ťrostogoliť datoria, pentru ca ne puteam imprumuta in special pe termen scurt', a afirmat ministrul Finantelor Publice.
Lead-managerii emisiunii au fost Citibank, Deutsche Bank si HSBC. Obligatiunile de pe piata americana au fost lansate in cadrul programului cadru de emisiuni de titluri de stat pe piata externa pentru perioada 2011-2013 (GMTN - Reg S/144A), aprobat de Guvern la mijlocul anului 2010, cu o valoare maxima de 7 miliarde euro.
Emisiunea de pe piata americana, prima dupa 16 ani, a fost lansata la 31 ianuarie 2012 si a avut o valoare de 1,5 miliarde de dolari si o maturitate de zece ani. Cuponul a fost de 6,750% iar randamentul de 6,875%. Emisiunea a fost suprasubscrisa de 4,5 ori, valoarea ofertelor primite fiind de aproape 7 miliarde de dolari, reprezentand cea mai mare cerere manifestata pentru o tara din Europa Centrala si de Est. Programul Ministerul Finantelor Publice pentru acest an vizeaza emisiuni de 2,5 miliarde de euro pe pietele externe.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului