Noul cos de consum, oglinda crizei romanesti
Data publicarii: 14-02-2012 | Economie
Romanii au cumparat tot mai multe produse de stricta necesitate, iar marfurile ieftine s-au vandut cel mai bine, reiese din datele privind inflatia.
Iata cateva exemple: cartofii, pestele si alimentele de stricta necesitate s-au vandut mai bine si, in consecinta, au dobandit ponderi mai mari in cos, in timp ce carnea, branza si zaharul au ponderi mai mici, adica s-au vandut mai putin. Din categoria marfurilor nealimentare, cererea a crescut la combustibili, termoficare, tigari si energie electrica, scazand la imbracaminte, incaltaminte, piese auto sau articole de uz casnic. La fel si in cazul serviciilor, unde chiria, salubritatea si abonamentul la cablu-TV au castigat teren in defavoarea transportului cu trenul sau cu autobuzul. Toate acestea reflecta un comportament specific oamenilor stramtorati financiar, cum au fost majoritatea romanilor in anii de criza.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice