Dacia a inaugurat noua uzina din Maroc
Data publicarii: 10-02-2012 | Auto
Prezent in Maroc de mai bine de 80 de ani, Renault beneficiaza pentru noua uzina de pozitia strategica a portului Tanger, aflat intre Oceanul Atlantic si Marea Mediterana, de o retea de furnizori dezvoltata si competitiva, dar si de un personal pregatit sa utilizeze cele mai bune tehnologii ale domeniului auto.
Cu ocazia ceremoniei de inaugurare, Carlos Ghosn a declarat: "Renault si Nissan impartasesc marile ambitii de dezvoltare industriala ale Regatului Maroc. Datorita angajamentului Renault si a partenerilor sai, si a sustinerii impecabile din partea guvernului marocan, uzina noastra este pe drumul cel bun pentru a deveni o noua referinta in industria auto mondiala.”
Capacitati de productie pentru doua modele Entry
Uzina va demara cu productia a doua noi modele ale gamei Entry: modelul de familie Lodgy si un mic vehicul utilitar, care va fi disponibil si in versiunea de vehicul de persoane. Noua capacitate va permite cresterea volumelor de fabricatie dar si extinderea ofertei de produse ale gamei M0, asigurand completarea gamei de modele fabricate in uzinele de la Pitesti si de la SOMACA (Casablanca, Maroc), care functioneaza in prezent la capacitate maxima. Astfel, Grupul Renault va putea raspunde cererii sustinute a clientilor pentru vehiculele de intrare in gama, recunoscute pentru raportul lor prestatii/pret fara egal.
Un dispozitiv industrial performant pentru o calitate ireprosabila
Alaturi de uzina de la Chennai, din India, uzina de la Tanger sustine expansiunea mondiala a Aliantei Renault Nissan. Noua uzina beneficiaza de sistemul de productie Alliance Production Way (APW), care regrupeaza cele mai bune practici industriale ale Renault si Nissan.
Pentru ca uzina de la Tanger sa se situeze la cel mai bun nivel in materie de calitate si de performanta a fost derulat un amplu program de formare a salariatilor. La Tanger a fost creat un Institut de Formare in Meseriile Industriei Auto (IFMIA), finantat in proportie de 100% de catre statul marocan, institut care asigura programe de formare atat pentru salariatii uzinei cat si pentru cei ai furnizorilor.
Un impact asupra mediului redus, la un nivel care nu a mai fost niciodata atins de o uzina de caroserie montaj
Beneficiind de o conceptie complet noua, uzina de la Tanger se inscrie in politica de mediu a Grupului Renault. Ea este rezultatul unui parteneriat unic intre Regatul Maroc, Renault si Veolia Environnement. Emisiile de CO2 au fost reduse cu 98% (fata de o uzina cu o capacitate de productie de 400.000 de vehicule pe an), ceea ce inseamna 135.000 de tone de CO2 pe an care nu mai ajung in atmosfera. Uzina nu va deversa ape uzate de origine industriala in natura, iar necesarul de apa pentru procesele industriale a fost diminuat cu 70%. Aceste rezultate au fost obtinute datorita unor inovatii in diferitele etape de fabricatie, datorita utilizarii unor surse de energie regenerabila precum si a gestiunii optimizate a ciclului apei. Ca o recunoastere a acestor rezultate, Renault a fost premiat in cadrul celei de-a cincea editii a premiilor "Sustainable Energy European Awards 2011”, organizate de Uniunea Europeana, la categoria "Productie”.
Renault in Maroc
Renault este prezent in Maroc din anul 1928. In 2011, Grupul Renault a detinut 37% din piata cu cele doua marci ale sale - Dacia (locul 1 pe piata) si Renault (locul al doilea). Grupul dispune de cea mai importanta retea de distributie auto din Maroc, cu 64 de puncte de vanzare. Renault mai dispune de o uzina de productie la Casablanca (uzina Somaca, detinuta in proportie de 80% de Renault).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii