Cea de-a sasea conferinta anuala de fiscalitate a Ernst & Young
Data publicarii: 26-01-2012 | Diverse
Ernst & Young anunta ca astazi are loc cea de-a sasea conferinta anuala de fiscalitate la JW Marriott Hotel Bucuresti. Opt specialisti in fiscalitate si consultanta de afaceri din cadrul companiei prezinta principalele modificari aduse Codului Fiscal, Normelor de aplicare a Codului Fiscal si altor acte normative fiscal-contabile, care vor avea impact asupra companiilor din Romania in 2012.
Temele abordate in cadrul conferintei se axeaza pe ultimele schimbari legislative referitoare la: impozitul pe profit si regimul impozitarii nerezidentilor, TVA, impozitul pe venit si contributiile la asigurarile sociale; modificari ale reglementarilor contabile si inchiderea anului fiscal; aspecte legate de litigiile fiscale.
Venkatesh Srinivasan, Partener si Director al departamentului de Asistenta fiscala si juridica Ernst & Young, a deschis conferinta mentionand ca presiunile mediului economic necesita o abordare mai pragmatica din partea autoritatilor fiscale, in ceea ce priveste platitorii de taxe.
Alex Milcev, Partener in departamentul de Asistenta Fiscala, a subliniat impactul semnificativ al schimbarilor din legislatia fiscala si contabila asupra activitatii companiilor. "Intelegerea rapida si corecta a schimbarilor care s-au produs anul acesta in legislatia fiscala si contabila este cu atat mai importanta in contextul actual de volatilitate economica. Conferinta noastra anuala se adreseaza companiilor din Romania, pe care le sprijinim sa tina pasul cu legislatia in continua schimbare si sa-si reduca potentiale costuri legate de interpretarea sau aplicarea inadecvata a reglementarilor in vigoare.”
Miruna Enache, Tax Director, a mentionat ca modificarile aduse Codului Fiscal in 2012 in ceea ce priveste impozitele directe aplicabile persoanelor juridice nu au fost neasteptate. Ea a precizat ca in acest domeniu legislatia a urmat doua tendinte clare, si anume introducerea unor prevederi menite sa acopere tratamentul fiscal pentru tranzactii sau instrumente noi - cele generate de contractele de fiducie, operatiunile celor ce aplica Standardele Internationale de raportare financiara - si introducerea unor prevederi menite sa aduca venituri suplimentare la Bugetul de Stat - amanarea deductibilitatii cheltuielilor cu reparatiile mijloacelor fixe, majorarea taxelor locale pentru cladirile nereevaluate. Prezentarea sa a cuprins si cateva mentiuni privind modificarile declaratiilor de impozit, precum si aspectele monitorizate de autoritatile fiscale in cadrul inspectiilor desfasurate in 2011.
Claudia Sofianu, Senior Manager in cadrul echipei Human Capital, a facut apoi o trecere in revista a modificarilor aduse la impozitul pe venit si contributiile la asigurarile sociale ce intra in vigoare de la 1 ianuarie 2012.
"In ceea ce priveste impozitul pe venit, printre modificarile-cheie aduse Codului Fiscal in septembrie si decembrie anul trecut, se numara: introducerea conceptului de fiducie si a regimului fiscal aferent, reglementarea inchirierii de camere in scop turistic si schimbarea termenului unic pentru depunerea declaratiei anuale si plata impozitului (de la 15 mai la 25 mai). Referitor la contributiile de asigurari sociale, Claudia a mentionat ca unele din prevederile recente care intra in vigoare de la 1 iulie 2012, pot ridica dificultati de implementare datorita transferarii competentei de administrare fiscala de la agentiile specializate la autoritatile fiscale nationale.”
Cu privire la modificarile aduse taxei pe valoarea adaugata ce intra in vigoare din ianuarie 2012, Nina Gurdis, Tax Senior Manager, a mentionat ca modificarile-cheie inlud deductibilitatea TVA aferenta autoturismelor si combustibilului, anularea din oficiu a inregistrarii de TVA si consecintele asupra dreptului de deducere a TVA, precum si prevederile privind stabilirea din oficiu a TVA de catre organele fiscale in cazul nedepunerii decontului de TVA. De asemenea, a fost pusa in discutie tratamentul de TVA aplicabil in cazul achizitiilor de creante, in lumina deciziei Curtii Europene de Justitie GFKL, emisa in 2011.
Radu Tudoran, Director Executiv, a trecut in revista principalele modificari ale reglementarilor contabile produse in 2011, printre care modificarile aduse Legii contabilitatii, introducerea sistemului simplificat de contabilitate, contabilitatea grupurilor de interese economice. Modificarile au fost mentionate in contextul inchiderii exercitiului financiar 2011, punandu-se accentul pe noile obligatii declarative introduse cu privire la situatiile financiare si raportarile contabile anuale.
Gelu Gherghescu, Partener in departamentul de Asistenta in afaceri, a mentionat ca trecerea la IFRS ca baza a contabilitatii a fost un proiect care in anumite cazuri a implicat implementarea de aplicatii noi sau modificarea celor existente, si chiar modificarea sau rafinarea unor metodologii contabile.
Octavian Bratu, Manager, a oferit o serie de informatii practice despre inchiderea exercitiului financiar 2011 si a prezentat noul Ordin nr. 52/2012 adoptat de Ministerul Finantelor Publice, care vizeaza intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor anuale.
Dan Ciupala, Senior Manager in cadrul Platis Bazilescu SPARL, societatea de avocatura asociata Ernst & Young in Romania, a trecut in revista modificarile Codului de Procedura Fiscala incidente in cazul executarii silite a creantelor fiscale. "Modificarile si completarile Codului de Procedura Fiscala introduse prin Ordonanta Guvernului nr.29/2011 clarifica ordinea folosirii mijloacelor de comunicare a actului administrativ fiscal in sensul ca actul administrativ fiscal se comunica prioritar prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Numai in cazul in care comunicarea actului administrativ fiscal nu este posibila prin remitere sau mijloace de comunicare cu confirmare de primire se va utiliza comunicarea prin mass-media. Actul administrativ fiscal care nu a fost comunicat in acest fel, este inopozabil contribuabilului si nu produce efecte juridice" a precizat Dan Ciupala.
In finalul conferintei Gabriel Apostu, Partener in cadrul departamentului de Asistenta in afaceri, a trecut in revista cele mai importante aspecte legate de facturarea electronica, scenarii pe care companiile le pot aplica in cazul in care doresc sa utilizeze schimbul de facturi electronice, precum si consideratii legate de implementarea acestor scenarii.
La eveniment participa peste 225 de persoane, reprezentand principalele companii romanesti si multinationale din toate domeniile de activitate, de la cel financiar-bancar, pana la FMCG, retail, industria de petrol si gaze, si industria farmaceutica.
Despre Ernst & Young
Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 152.000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 22,9 miliarde dolari in anul 2011. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le acordam clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. In Romania, Ernst & Young este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 450 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Chisinau. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani