Twinning pe armonizarea legislatiei fiscale

Data publicarii: 03-10-2006
Reforma FiscalaAstazi, 3 octombrie 2006, la sediul Ministerului Finantelor Publice a avut loc reuniunea de deschidere a Proiectului de Twinning  RO 04 IB/FI-01 “Completarea armonizarii legislatiei fiscale si consolidarea administratiei fiscale”, dezvoltat in colaborare cu Agentia Tributaria din Spania si Directia Generala pentru Impozite din Franta, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Evenimentul, moderat de Daniel Chitoiu, vicepresedinte al ANAF, a fost onorat de prezenta Excelentei Sale dl.Giorgio Ficcarelli, reprezentantul Delegatiei CE in Romania,  Excelentei Sale dl.Juan Pablo Garcia-Berdoy Cerezo, Ambasadorul Spaniei la Bucuresti, dl.Bernard Brunel, sef Sector la Misiunea Economica a Ambasadei Frantei la Bucuresti.

La eveniment au fost prezenti dl.Catalin Doica si dna.Alice Bitu, secretari de stat in Ministerul Finantelor Publice, dl.Fernardo Diaz Yubero, director general al Departamentului de Organizare, Planificare si Relatii Institutionale din Agentia Tributaria din Spania, dl.Gilles Viault, director in cadrul Directiei Generale de Impozite din Franta, precum si reprezentanti ai Ministerului Finantelor din Romania si ai ANAF.

Proiectul de twinning sustine eforturile concentrate ale Romaniei in vederea finalizarii pregatirilor pentru aderarea la Uniunea Europeana si este o continuare a proiectelor PHARE care au contribuit la realizarea reformei administratiei fiscale romane. Dl.Daniel Chitoiu, vicepresedinte al ANAF a aratat in cuvantul sau de deschidere ca "este un proiect ambitios si eterogen care si-a propus obiective de actualitate pentru aceasta perioada, de la care se asteapta realizari concrete intr-un context politic si administrativ in evolutie. Proiectul a inceput efectiv in cursul lunii iunie 2006 si are ca obiectiv general, imbunatatirea legislatiei fiscale si a administrarii fiscale, cu scopul consolidarii reformei in administratia fiscala, in domenii pentru care sunt necesare eforturi suplimentare, sustinute, atat din punct de vedere legislativ, cat si in ceea ce priveste capacitatea de administrare".

Obiectivele proiectului vizeaza, pe de-o parte, atat activitatea Ministerului Finantelor Publice, asistenta in domeniul legislatiei fiscale - impozite directe si impozite indirecte - si activitati legate de tehnologia informatiei, iar pe de alta parte ANAF, pentru asistenta in consolidarea administratiei fiscale, respectiv a proceselor functionale, luptei impotriva fraudei, dezvoltarea relatiei cu contribuabilii, precum si formarea personalului din administratia fiscala.

"Prin acest proiect, a continuat dl.Daniel Chitoiu, ANAF doreste sa-si imbunatateasca performantele, sa-si orienteze reforma administratiei fiscale astfel incat sa-i permita sa faca fata provocarilor  cu care se confrunta o administratie moderna.In acest moment ANAF este o administratie care isi asuma schimbarea si care va aloca maximum de resurse pentru a-si atinge obiectivele amintite."

Pentru realizarea obiectului general, proiectul este structurat in 7 componente in a caror implementare sunt implicate 9 directii generale/directii din Ministerul Finantelor Publice, 17 directii generale/directii din ANAF. In echipele de lucru constituite au fost atrasi atat specialisti de la nivelul aparatului central, cat si din 12 directii generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti. Un numar de 171 specialisti romani grupati in 20 de colective interdisciplinare vor lucra sub atenta coordonare a responsabililor de componente si cu indrumarea liderilor de proiect pentru atingerea obiectivelor specifice pentru fiecare componenta, respectiv: Legislatie si proceduri generale; Management si organizare; Control fiscal; Schimb de informatii; Proceduri fiscale si asistenta contribuabililor; Resurse umane si formare; Tehnologia informatiei.

Valoarea totala a proiectului se ridica la circa 1,2 milioane de Euro si proiectul se va derula pe o peritada de 18 luni.

Redactia BankNews.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: