BEI sprijina metroul din Bucuresti si producerea de energie electrica in Romania
Data publicarii: 16-12-2011 | Finante-Banci
Banca Europeana de Investitii (BEI) acorda Romaniei doua imprumuturi in valoare de aproape 500 milioane EUR:
465 milioane EUR pentru finantarea proiectarii, constructiei si darii in folosinta a tronsonului II al Magistralei 5 a metroului bucurestean, in vederea crearii unui nou coridor de transport public subteran est-vest in capitala Romaniei; si
33 milioane EUR pentru imbunatatiri in domeniul mediului la Unitatea 4 a centralei electrice de termoficare pe carbune de la Paroseni.
Vicepresedintele BEI Wilhelm Molterer, responsabil cu activitatea de creditare a BEI din Romania, afirma:
"Sunt foarte multumit ca fondurile BEI pot contribui la imbunatatirea substantiala a mediului si a calitatii vietii din zona metropolitana Bucuresti prin modernizarea retelei de transport public, precum si la reducerea semnificativa a poluarii determinate de producerea energiei electrice in cadrul termocentralei de la Paroseni”.
Proiectul metroului din Bucuresti presupune prelungirea Magistralei 5 intre statiile Universitate si Pantelimon, construirea Depoului Pantelimon 2 si achizitia a 30 de trenuri noi pentru aceasta linie. Cu noul tronson II, care este prevazut a intra in functiune dupa luna martie 2019, numarul calatorilor transportati anual cu metroul va creste cu 34 de milioane, pana la aproape 260 de milioane. Construirea tronsonului II se va desfasura in paralel cu construirea tronsonului I (dintre Drumul Taberei si Universitate), care este, de asemenea, cofinantat de BEI printr-un imprumut de 395 milioane EUR contractat in noiembrie 2009. Noua magistrala 5 de metrou va contribui la reducerea utilizarii autovehiculelor proprietate personala, mediul urban beneficiind de pe urma consecintelor pozitive, precum diminuarea blocajelor din trafic, a emisiilor produse de trafic si a nivelului zgomotului.
Proiectul privind termocentrala de la Paroseni va sprijini punerea in functiune a unei instalatii de desulfurare a gazelor de ardere si a unui sistem de colectare, transport si depozitare a cenusii si zgurii. Aceasta va duce la reducerea semnificativa a poluarii prin emisii de SO2 determinate de manipularea cenusii si zgurii, contribuind in acelasi timp la satisfacerea cererii crescande de energie electrica si termica.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani