Firmele isi lanseaza angajatii in cariera cu doar 92 de euro
Data publicarii: 02-10-2006Trainingul de comunicare, cel mai cautat subiect
In ceea ce priveste subiectele de training cerute de catre firmele care activeaza in Romania, principalele tinte sunt pregatirile de comunicare, cu 83%, si cele de tehnici de vanzari, cu 46,9%. Acestea sunt urmate de team-building-urile si tehnicile de prezentare, acestea fiind un aspect specific firmelor in schimbare si al celor orientate in principal catre vanzari. In urma studiului mentionat, se constata de asemenea si un oarecare interes catre cursurile cu aplicabilitate in managementul general, specific firmelor care activeaza in productie si celor care se lovesc de schimbari frecvente la nivelul managementului mediu. Pe de alta parte, exista si o cerere pe subiecte specializate de training, care de cele mai multe ori sunt furnizate de catre firmele din afara tarii. Practic, avem de-a face cu o piata de formare profesionala in primele stadii de crestere, cu o usoara tendinta de dezvoltare a segmentelor specifice.
"Formarea formatorilor"
Cat despre locurile din care firmele autohtone reusesc sa isi asigure necesarul de training, putem spune ca mai putin de doua treimi dintre acestea isi procura aceste resurse din piata, 35% dintre respondenti sustinand ca isi furnizeaza intern programele de formare profesionala de care au nevoie. In conditiile in care numai 9 la suta dintre firmele chestionate prefera sa cumpere programe de training exclusiv de la alte firme, putem intelege cererea relativ ridicata pentru programe de tip "formarea formatorilor".
3% dintre firme nu-si motiveaza angajatii decat prin remunerare
Analiza Business - Edu releva totodata ca bonurile de masa si telefoanele mobile sunt principalele beneficii pe care firmele intervievate le ofera angajatilor. Astfel, patru respondenti din cinci au declarat ca ofera in pachetele salariale bonuri de masa, in conditiile in care numai 3 la suta dintre firme sustin ca in poilitica salariala nu mai intra nici un alt fel de beneficiu.
Potrivit autorilor studiului, situatia din urma este generata mai mult de legislatie decat de tendintele politicii salariale in piata, in tarile cu fiscalitate redusa sau clar prezentata angajatilor preferandu-se oferirea unui salariu de baza mai ridicat, din care angajatii decid utilizarea acestuia.
Indisciplina, principalul motiv al concedierilor
In ceea ce priveste concedierile, studiul arata ca acestea se fac, cel putin in Romania, in principal in urma a patru motive. Primul dintre acestea ar fi furtul, urmat de incompetenta, lipsa disciplinei, un ultim motiv fiind cazurile de restructurare. Astfel, 43 la suta dintre firmele participante la studiu au recurs la solutia concedierilor angajatilor pentru indisciplina, acesta fiind si principalul motiv de concediere din tara noastra. Pe locul secund, usor inaintea restructurarilor cauzate de indisciplina se situeaza concedierile cauze de incompetenta (13,6%).
Conform Business - Edu, probabil ca aceasta cifra ar fi sensibil mai mare daca nu ar exista atat de multe probleme in recrutarea personalului. Un alt aspect relevat de studiu arata ca firmele romanesti nu gasesc oamenii de care au nevoie, cu calificalrile necesare.
Directorul de resurse umane nu are rol strategic
Totodata, in cele mai multe dintre firmele intervievate, directorul de resurse umane are mai putin un rol strategic, deciziile de acest gen fiind luate in majoritatea cazurilor de catre directorul general sau de catre Consiliul de Administratie. In urma interviurilor, a reiesit ca in numai 12 la suta din cazuri deciziile strategice, care privesc resursele umane, sunt luate de directorii acestui departament. Astfel, putem spune ca ne confruntam cu o situatie in care rolul departamentelor de recrutare a fortei de munca este mai mult de natura administrativa. Desi acestea au in grija resursele umane in cadrul firmei din care fac parte, deciziile importante sunt luate in alta parte. In aceste conditii, departamentul de resurse umane, in Romania, se transforma intr-un fel de departament care asista conducerea generala a firmei, fiind mai mult un furnizor intern decat un decident activ in politica firmei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului