Cum se va schimba la fata Bucurestiul?
Data publicarii: 11-11-2011 | Diverse
Un grup de arhitecti a lansat spre dezbatere un plan de dezvoltare a Centrului Capitalei, care va fi supus aprobarii Primariei .
Proiectul propune, printre altele, realizarea unui sistem de parcari de dimensiuni medii, eliberarea trotuarelor si recuperarea spatiilor publice.
Modificari ar mai trebui aduse in vederea regenerarii urbane a cartierelor, precum si in dinamizarea activitatilor economice.
Blocajele in trafic, lipsa parcarilor, poluarea si lipsa spatiilor verzi sunt principalele probleme ale orasului cunoscut odinioara sub numele de "Micul Paris". Capitala a devenit un loc greu de locuit, care are nevoie de schimbari substantiale pentru a se putea compara cu alte capitale europene.
Un grup de specialisti in domeniu a supus dezbaterii publice un plan de dezvoltare urbana pentru Centrul Bucurestiului, care urmeaza sa fie supus votului Consiliului Local. Printre propunerile pentru schimbarea la fata a Bucurestiului incluse in Planul Integrat de Dezvoltare Urbana (PIDU) pentru Centrul Capitalei se numara realizarea unui sistem de parcari si eliberarea trotuarelor, in vederea fluidizarii traficului si inlesnirii accesului in Centrul Capitalei.
Traficul este considerat de foarte multi drept cea mai mare problema a Capitalei. Blocajele si ambuteiajele sunt la ordinea zilei, iar deplasarea unei masini pe axa Nord-Sud a Bucurestiului la o ora de varf consuma zilnic timpul, combustibilul si nervii celor care circula prin Capitala.
Studiile facute de cei care au realizat proiectul de dezvoltare a Centrului Capitalei arata ca 20% dintre persoanele care locuiesc in Bucuresti folosesc, zilnic, masina drept mijloc de transport, in timp ce 71% utlizeaza mijloacele de transport in comun.
"Cu cat autoritatile vor face drumuri mai multe si mai late, cu atat vor fi mai multe masini pe strazi. Spre exemplu, in Londra si-au dat seama de lucrul acesta in urma cu 20 de ani si au remediat situatia. La noi inca nu s-a facut nimic in sensul acesta", este de parere Doru Frolea, unul dintre arhitectii care au lucrat la proiect.
Dat fiind faptul ca mai bine de jumatate dintre participantii la studiile realizate in cadrul strategiei PIDU declara ca petrec mai bine de doua ore, in fiecare zi, pe drum, in proiect se propune infiintarea unei benzi speciale de circulatie pentru autobuze.
Totodata, specialistii in domeniu considera ca ar trebui inchisa circulatia pentru masini in zona centrului istoric, unde ar trebui sa aiba acces doar pietonii si biciclistii, la fel cum se intampla in majoritatea metropolelor din strainatate.
"Prin largiri de trotuare, reamenajarea de strazi cu prioritate pentru pietoni si biciclisti si refacerea de peste 20 de scuaruri si piete, dorim sa cream spatii publice prietenoase si dinamice. (...) Pentru spatiile publice majore, complexe, propunem in strategie organizarea de concursuri internationale care sa aduca solutii de reabilitare moderne, validate prin dezbateri publice", se mai arata in strategia PIDU.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii