10 intrebari despre cauciucurile de iarna la care trebuie sa stii raspunsul
Data publicarii: 14-10-2011 | Auto
Obligativitatea anvelopelor de iarna incepand cu sezonul rece din acest an a ridicat foarte multe intrebari. Cu toate ca in toate tarile civilizate masinile sunt echipate iarna cu anvelope specifice, in Romania inca se cauta "portite" pentru a scapa de o cheltuiala in plus, cu toate ca studiile au aratat ca aceasta cheltuiala se amortizeaza in timp si creste semnificativ gradul se siguranta in trafic si poate chiar salva vieti.
1. Care sunt cele mai scumpe, merita sa schimbam si jantele?
In tarile dezvoltate din Europa de Vest, fiecare automobil are doua seturi de roti - unul de vara, cu jante din aliaj si unele de iarna, cu jante din tabla. Explicatia este una simpla. Iarna denivelarile din carosabil si gropile sunt mascate de noroi, zapada sau apa, iar jantele din aliaj pot avea de suferit, mai ales in cazul in care dimensiunile acestora depasesc pragul de 16 inchi.
O alta explicatie o reprezinta dimensiunile rotilor de vara. Spre exemplu, daca un autoturism dispune de jante de 18 inchi, posesorul acestuia iese mai ieftin sau in jurul aceleiasi sume in cazul in care achizitioneaza jante noi din tabla de 16 inchi si anvelope noi de iarna.
2. Cat costa anvelopele de iarna?
Costul unei anvelope noi de iarna variaza de la 25 de euro, pentru un autoturism Tico si poate ajunge la 2.500 de euro pentru SUV-urile de lux. De exemplu, pentru un Logan, o anvelopa de iarna la mana a doua costa 40 -100 de lei, una resapata costa 160 -180 de lei, iar una noua ajunge la 200-400 de lei.
"Probabil preturile vor mai creste, in functie de cerere. Ma astept la o crestere a preturilor cu 20%", a mai aratat Denis Dutescu. El crede ca vanzarile de anvelope la mana a doua "au explodat" in acest an.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii