Bechtel finalizeaza doar doua sectiuni din Autostrada Transilvania
Data publicarii: 14-10-2011 | DiverseBechtel va finaliza doar doua din sectiunile Autostrazii Transilvania, Suplacu de Barcau - Bors, pe o lungime de 60,2 km si tronsonul Campia Turzii - Cluj Vest, lung de 52,5 km, dupa ce 302 kilometri au fost exclusi din contractul de executie, in urma unei intelegeri cu Ministerul Transporturilor, potrivit unui comunicat al Bechtel.
"In concordanta cu acordul actual, compania Bechtel va finaliza lucrarile pe care le-am inceput in doua sectiuni ale autostrazii, iar sectiunea ramasa de 302 kilometri va fi exclusa din obiectul contractului fara niciun cost imputat Guvernului Romaniei. Acordul actualizat permite Ministerului Transporturilor sa caute surse alternative de finantare in vederea respectarii cerintelor de finantare pentru restul proiectului, in timp ce Bechtel se va concentra pe livrarea si finalizarea celor doua sectiuni pe care le-am inceput", se arata in comunicatul companiei americane.
Compania constructoare sustine ca este regretabil faptul ca Bechtel si diferiti oficiali romani au continuat sa fie obiectul unei critici publice eronate si injuste in legatura cu acest contract. "Bechtel si-a desfasurat in permanenta activitatea in conformitate cu cele mai riguroase standarde etice. Orice sugestii care ar indica o situatie contrara sunt nefondate in totalitate si submineaza interesele profesionale ale tuturor celor care lucreaza la imbunatatirea infrastructurii din Romania prin Autostrada Transilvania. Suntem pe deplin angajati in a intreprinde toate actiunile necesare care ne permit reinceperea lucrarilor si finalizarea acestor doua sectiuni ale autostrazii", sustin reprezentantii companiei americane.
Guvernul a aprobat pe 28 septembrie al doilea acord de modificare a contractului de construire a autostrazii Brasov-Cluj-Bors.''Comparativ cu preturile practicate anterior, economia care se realizeaza la bugetul de stat este de sase miliarde de euro. Daca am fi continuat sa lucram la preturile din contractul initial, costul total al autostrazii ar fi fost de 10 miliarde de euro. O alta clauza extrem de importanta care a fost modificata este aceea de imposibilitate a statului roman, in cazul rezilierii contractului, de a licita unul dintre tronsoanele de pe traseul autostrazii pe o perioada de doi ani. Aceasta clauza a fost eliminata'', preciza la acea data ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Referindu-se la eliminarea clauzei mentionate, ministrul Transporturilor a aratat ca documentatia pentru tronsonul Nadasel - Gilau este gata si vor urma lansarea licitatiei, executia acestui tronson si conectarea cu un alt tronson deja construit.
Boagiu a mai anuntat ca a fost obtinut un pret de 6,9 milioane de euro pe kilometru, care se incadreaza in standardele de cost. Urmatorii pasi sunt finalizarea tronsoanelor incepute deja de compania Bechtel - tronsonul Suplacu de Barcau - Bors, de 60,2 km si tronsonul Campia Turzii - Cluj Vest, de 52,5 km.
Ministrul Transporturilor a spus ca vor fi platiti Bechtel 115 milioane euro, dupa ce pretentiile (claim-uri) ridicate de companie au fost reduse cu 265 milioane de euro, de la 380 milioane de euro. Aceste sume vor fi platite in trei transe, din care prima pana la finalul anului.
Alte clauze modificate se refera la reducerea contractului cu cele sase sectiuni care nu au fost incepute, cu o economie de 1,5 miliarde euro, schimbarea termenelor de plata de la 25 de zile pentru orice factura la 65 de zile, eliminarea clauzelor de indexare si costuri indirecte (compania primea un milion de euro lunar chiar daca nu lucra). De asemenea, au fost introduse unele clauze in favoarea statului roman pentru lucrarile care au ramas de executat, care vizeaza efectuarea lucrarilor la timp si perceperea unor penalitati. Perioada de garantie a fost majorata de la 24 luni la 30 de luni.
Sursa: Agerpres.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani