Legea rotilor de iarna discrimineaza
Data publicarii: 10-10-2011 | Auto
Ordonanta Guvernului prin care se impune echiparea autovehiculelor cu anvelope de iarna a introdus discriminare printre soferi, in functie de gabaritul masinii. Utilizarea pneurilor de iarna are avantaje incontestabile in ceea ce priveste siguranta in trafic, dar suprareglementarea pentru soferii cu masini mici, comparativ cu TIR-urile, nu si-a gasit explicatie guvernamentala. Singura ar fi ca bugetul statului are de castigat pentru ca posesorii autovehiculelor mici trebuie sa cumpere mai multe cauciucuri.
Ordonanta Guvernului nr. 5/2011 pentru aprobarea unor reglementari privind cresterea sigurantei rutiere a aparut ca o necesitate, dupa ce drumurile tarii sunt stricate, constant, de traficul haotic. Guvernul a pus in fata costurile mari pentru construirea, modernizarea si intretinerea drumurilor. De fapt, actul normativ a pus accent pe amenzile pe care autoritatile statului le pot da pentru starea tehnica a vehiculelor rutiere, mai ales operatorilor de transport rutier.
Cea mai controversata prevedere este cea referitoare la obligarea dotarii masinilor cu anvelope de iarna, "pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei”. Potrivit OG nr. 5/2011, autovehiculele mari de transport marfa si cele de transport persoane trebuie sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau cu lanturi pe aceste roti sau cu alte echipamente antiderapante omologate. In schimb, toate celelalte autovehicule, adica masinile mici, trebuie sa fie echipate integral, pe toate rotile, nu numai pe cele de tractiune. De regula, autoturismele au tractiune numai pe doua roti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman