Sezonul estival, afacere de peste 240 de milioane de euro
Data publicarii: 28-09-2011 | Turism
Preturile mici practicate de agentiile de turism pentru litoralul romanesc si programele speciale au atras mai multi turisti la mare, insa, din cauza crizei economice, bugetul alocat vacantei a fost mai mic decat anul trecut. Asa se explica faptul ca anul acesta au fost inregistrati cu 10% mai multi turisti pe litoral, dar incasarile agentiilor au fost mai mici.
"Programele speciale de anul acesta, cum ar fi Inscrieri timpurii si Litoralul pentru toti, la preturi mici, au facut ca numarul turistilor pe litoral sa inregistreze o crestere de 10% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 1,3 milioane. Cu toate acestea, incasarile agentiilor de turism au fost mai mici cu circa 15% fata de 2010”, a explicat Traian Badulescu, consultant turistic. Din cauza crizei economice si a masurilor de austeritate luate de guvernanti in ultima perioada, bugetul alocat vacantei a fost mult mai redus fata de anii trecuti. Asa se explica faptul ca majoritatea romanilor care au mers pe litoral au ales hotelurile ieftine.
Daca facem un calcul simplu, si consideram ca un milion de turisti au ales sa stea la hotelurile ieftine, la un pret mediu de 150 de euro de persoana pe sejur, rezulta ca incasarile agentiilor de turism au fost in jur de 150 de milioane de euro. La aceasta suma se adauga si suma incasata de la cei 300.000 de romani care au ales sa plateasca in medie 300 de euro de persoana pe sejur, respectiv 90 de mi-lioane de euro. La final, cand au tras linie, agentiile de turism au incasat circa 240 de milioane de euro din vanzarea pachetelor turistice pentru acest sezon estival. "Sezonul estival a mers foarte bine. Noi vom incheia anul pe plus”, ne-a declarat Lucia Morariu, directorul agentiei Eximtur, principalul vanzator al li-toralului romanesc.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman