Vanzatorul de asigurari a devenit lucrator calificat
Data publicarii: Astazi, 21-09-2011 | HR/Cariere
Noile normative ale CSA ii obliga pe cei care doresc sa vanda asigurari sa aiba certificat de calificare profesionala.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) reaminteste ca persoanele care doresc sa lucreze in distributia produselor de asigurare au obligatia sa prezinte un certificat de calificare profesionala in domeniul asigurarilor. Conform normelor emise de CSA referitoare la pregatirea profesionala, certificatul reprezinta o conditie pentru incheierea, pentru prima data, a unui contract de munca, de mandat sau intermediere in domeniul asigurarilor.
In plus, atat persoanele care vor activa in domeniul distributiei produselor de asigurare, cat si cei care lucreaza deja in sistem sunt obligati ca, din trei in trei ani (respectiv doi ani in cazul conducatorilor intermediarilor), sa faca dovada ca au urmat un program de pregatire profesionala continua aprobat de catre CSA. Aceste perioade se calculeaza de la data de 1 octombrie 2010. "Piata asigurarilor are un mare potential de dezvoltare si cu siguranta va crea multe oportunitati pentru forta de munca in urmatorii ani. Rolul nostru este sa ne asiguram ca cei care lucreaza in aceasta piata au si competente profesionale suficiente astfel incat clientii lor sa inteleaga exact ce cumpara", arata CSA.
Care sunt conditiile pentru obtinerea certificarii?
Certificatul de calificare profesionala/pregatire profesionala continua se poate obtine in urma sustinerii unui examen organizat de catre Institutul de Management in Asigurari (IMA), dupa frecventarea unor cursuri de profil la oricare dintre furnizorii de programe educationale autorizati. IMA este institutia de educatie profesionala infiintata de CSA in vederea implementarii programelor de pregatire profesionala (calificare si pregatire profesionala continua) intr-un mod unitar.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului