Cat s-au scumpit legumele si cerealele in ultimii cinci ani
Data publicarii: 08-09-2011 | Economie
Preturile cerealelor si legumelor au crescut semnificativ in ultimii cinci ani, in unele cazuri chiar dublandu-se si triplandu-se. Desi intermediarii sunt cei care stabilesc preturile, nici producatorii nu au vandut produsele la preturi joase. Cele mai mari scumpiri au avut loc chiar anul acesta.
Varza de toamna mai scumpa cu 184%
Acesta este cazul verzei de toamna, care in 2007 costa 1,13 lei pe kilogram, la producator, iar in 2011 a ajuns la 3,21 de lei. Cifrele indica o scumpire de 184%.
O alta crestere semnificativa de pret a inregistrat floarea soarelui. In 2007, aceasta era vanduta cu 0,64 de lei pe kilogram, in timp ce anul acesta a ajuns la 1.6 lei, avand un avans de 150%.
Un kilogram de usturoi uscat costa, in 2007, 8,15 lei. Pana in prezent, pretul a crescut cu 131%, ajungand la 18,86 de lei pe kilogram, la producatori. Cartofii de toamna s-au scumpit, la randul lor, cu 125% iar grau cu 94%.
Majoritatea legumelor si cerealelor s-au scumpit cu peste 40%
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice