Romania poate importa criza prin filiera auto
Data publicarii: 18-08-2011 | Auto
Exporturile, "motorul" revenirii economiei romanesti, s-ar putea gripa
Daca in toamna lui 2008 Romania a fost afectata in special prin reducerea investitiilor si scaderea fluxurilor de capital, de data aceasta, tara noastra va importa criza pe filiera industriei auto, care ar putea fi afectata de cererea din Occident, unde deja vanzarile auto incep sa scada, iar producatorii incep sa ofere reduceri si promotii. Circa 70% din exporturile tarii noastre se fac in Uniunea Europeana (UE), iar 12% din exporturi vin doar din industria auto, potrivit Ministerului Economiei. "Exporturile Romaniei contabilizeaza pierderi de ritm, din cauza aprecierii puternice a cursului din perioada aprilie-mai, cand leul s-a apreciat cu 5%. Exportatorii nu pot sustine decat aprecieri de 2%-3%, dupa care incepe pierderea de competitivitate", a declarat pentru Jurnalul National Mihai Ionescu, presedintele Asociatiei Nationale a Exportatorilor si Importatorilor din Romania (ANEIR).
Dacia este cel mai mare exportator al Romaniei. Concomitent, Franta, Germania, Italia si Spania sunt principalele piete de desfacere pentru producatorul de la Mioveni. Romania a exportat de 37,25 miliarde de euro in 2010, an in care Dacia a vandut in strainatate 311.000 de vehicule, cu 15% mai mult decat in 2010. De asemenea, in tara noastra activeaza o serie de producatori de subansamble, precum Lisa Draexlmaier sau Compa Sibiu, care livreaza piese catre BMW, Mercedes sau Volkswagen. Anul trecut, industria auto romaneasca a exportat de 4,47 miliarde de euro. Livrarile Dacia au crescut anul trecut in Franta cu 67%, la 110.076 unitati, in timp ce in Germania au scazut cu 52%, la 40.500 de masini. Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor Auto (APIA), exporturile de masini au scazut in primul semestru cu 5,3%, pana la 155.400 de unitati, in vreme ce productia a scazut cu 2,9%, la 177.600.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani