Rezultatele Allianz-Tiriac Asigurari in primul semestru din 2011
Data publicarii: 16-08-2011 | Finante-Banci
Venituri in crestere pentru portofoliul de asigurari generale non-auto si pe segmentul de asigurari de viata.
Scaderea afacerilor generate de leasing si a veniturilor pe clasa RCA au determinat contractia portofoliului auto.
Rezultatul inainte de impozitare indica un profit de 5,5 milioane de lei.
Allianz-Tiriac Asigurari a incheiat primul semestru (S1) al anului 2011 cu un profit inainte de impozitare de 5,5 milioane de lei, calculat in conformitate cu Standardele Internationale de Contabilitate (IFRS). Veniturile totale din activitatea de asigurari generale si de viata s-au situat la 460,3 milioane de lei, evidentiind o scadere cu 15 procente comparativ cu subscrierile de 542,9 milioane de lei venituri din prime brute subscrise in aceeasi perioada din anul anterior.
"Portofoliul nostru isi schimba structura, iar efectele acestor transformari se resimt atat la nivelul veniturilor, cat si al profitabilitatii. Continuam sa inregistram o evolutie pozitiva a volumului de subscrieri pe segmentele non-auto, inclusiv pe asigurari de viata, in timp ce clasele auto inregistreaza contractii. In ceea ce priveste profitabilitatea, dupa ce am reusit ne imbunatatim nivelul daunalitatii pe toate clasele de asigurari generale, ne concentram eforturile pentru a ne imbunatati eficienta operationala”, a declarat Rangam Bir, directorul general al Allianz-Tiriac Asigurari.
In primele sase luni din 2011, valoarea primelor brute subscrise din activitatea de asigurari generale a fost de 410 milioane de lei, cu 17 procente mai putin decat in acelasi interval din 2010. Clasele de asigurari non-auto isi continua evolutia pozitiva, inregistrand, cumulat, o crestere de circa 5 procente, pana la un nivel semestrial al subscrierilor de 120 milioane de lei. Liniile auto sunt insa cele care, detinand cea mai ridicata pondere in portofoliu (chiar daca in scadere, de la 77% in S1 2010, la 71% in S1 2011), au determinat nu doar tendinta evolutiei afacerilor de asigurari generale ale companiei, ci si amplitudinea cu care s-a manifestat aceasta tendinta. Volumul subscrierilor semestriale de asigurari auto (Casco si RCA, cumulat) a scazut pana la valoarea de 290 milioane de lei (fata de 381 mil. lei in S1 2010), contractia venind, in exclusivitate, din doua surse: leasing si RCA.
In ceea ce priveste activitatea RCA, diminuarea volumului de afaceri este rezultatul promovarii politicilor conservatoare de subscriere prudentiala pe aceasta clasa de asigurari care, in mod traditional, este generatoare de pierderi la nivelul pietii si, in plus, in aceasta prima jumatate a anului curent a fost marcata de o concurenta foarte severa in ceea ce priveste preturile practicate. Masurile de subscriere prudentiala luate de managementul Allianz-Tiriac au determinat o imbunatatire a ratei daunei pentru portofoliul RCA si este de asteptat sa genereze rezultate pozitive pentru acest segment intr-un interval de maxim doi ani.
"Piata non-life continua sa fie una <soft>, iar acest lucru este evidentiat de faptul ca, pe multe dintre clasele de asigurari generale, primele medii au continuat sa coboare si in aceasta prima jumatate de an. Daca in ceea ce priveste politele de asigurari de locuinte prima medie a scazut in principal ca urmare a reducerii valorii expunerii (sumei asigurate) medii per locuinta asigurata, situatia este cu totul alta la nivelul portofoliului RCA. Pentru piata romaneasca, segmentul RCA este <calcaiul lui Ahile>, o zona cu atat mai sensibila cu cat ne apropiem de momentul nu foarte indepartat de aplicare a regulilor Solvency II”, considera Rangam Bir.
Activitatea de asigurari de viata a avut o evolutie pozitiva, primele brute subscrise evidentiind o crestere de 8 procente, de la 46,9 milioane de lei in primele 6 luni din 2010, la 50,6 milioane de lei in semestrul unu din 2011.
"Portofoliul asigurarilor de viata a continuat, conform asteptarilor noastre, sa evolueze pozitiv. Sunt vizibile efectele procesului de diversificare a ofertei noastre de asigurari traditionale inceput in anul 2010. Am mizat pe cresterea cererii de produse traditionale cu componenta de economisire garantata de Allianz-Tiriac in calitate de administrator de active, iar aceasta abordare s-a dovedit a fi cea potrivita, in contextul instabilitatii economice si a volatilitatii pietelor financiare si de capital care continua sa se manifeste pregnant la nivel global”, spune Rangam Bir.
Cresterea valorii subscrierilor pe segmentul de asigurari de viata a fost sustinuta de vanzarile de noi polite traditionale. Produsele de protectie si planificare financiara destinate diverselor categorii de clienti lansate anul trecut au contribuit la diversificarea si imbunatatirea calitatii ofertei de asigurari de viata a companiei. Este vorba despre planurile financiare pentru copii, precum si despre solutiile de planificare financiara pentru familii (politele Camarad) care, pe langa protectie financiara, garanteaza crearea de fonduri de economisire, respectiv de protectie a sanatatii pentru membrii familiilor din Romania. In acest moment, pentru prima data de la lansarea operatiunilor de asigurari de viata ale Allianz-Tiriac (in anul 2001), produsele traditionale cu capitalizare si garantii investitionale au depasit ca pondere in portofoliul companiei produsele de asigurari legate de investitii, tip unit-linked (pentru care riscul investitional este in sarcina clientului).
"Chiar daca, la o prima vedere, vestile nu tocmai bune referitoare la activitatea de asigurari auto par a arunca o umbra asupra rezultatelor noastre, o analiza mai detaliata evidentiaza faptul ca suntem pe drumul cel bun. Practic, toate liniile de business asupra carora am putut interveni in vederea imbunatatirii calitatii ofertei si pozitionarii pe piata au avut evolutii pozitive. Asigurarile de viata sunt pe plus, la fel si principalele clase de asigurari generale non-auto - property, raspundere civila generala, sanatate. Inclusiv pe Casco, portofoliul nostru non-leasing inregistreaza venituri in crestere”, subliniaza Rangam Bir.
"Bazandu-ne pe o disciplina a subscrierii cu respectarea stricta a principiilor prudentialitatii in abordarea afacerilor noastre, ne mentinem optimismul precaut in ceea ce priveste imbunatatirea rezultatelor tehnice. De aceea, in aceasta a doua parte a anului, eforturile noastre se vor concentra pe restructurarea si redefinirea parametrilor de lucru pentru ariile operationale. Urmarim sa ne imbunatatim procesele, simplificandu-le, automatizandu-le. Aceste masuri vor duce la cresterea calitatii serviciilor pentru clienti, dar si eficientizarea cheltuielilor de administrare pentru Allianz-Tiriac”, a concluzionat directorul general al Allianz-Tiriac.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului