Reteta tipic romaneasca: scad vanzarile de masini, creste pretul
Data publicarii: 10-08-2011 | Auto
In majoritatea statelor din Europa Centrala si de Est, pretul masinilor a scazut in ultimii trei ani. Nu si in Romania, unde majorarea a fost de peste 10%. Paradoxal, aceste cresteri de pret au avut loc in timp ce vanzarile se prabuseau.
Discounturile si promotiile cu care comerciantii de masini din Romania au incercat sa atraga clienti in anii de criza par sa nu fi influentat deloc evolutia pretului mediu nominal. Cel putin asta reiese din studiul "Car Price Report 2011", dat publicitatii in aceasta vara de DG Competition al Comisiei Europene. Luand in calcul si cifrele din rapoartele similare din anii trecuti, se pare ca Romania are propriul drum in ceea ce priveste pretul masinilor, urmata timid doar de Ungaria.
Practic, in timp ce vanzarile se prabuseau, de la 312.589 de unitati, in 2007, la 285.506, in 2008, apoi la doar 116.012, in 2009, pentru a incheia 2010 cu inca o scadere de 18,51%, pretul mediu al masinilor se majora. In 2008, anul de debut al crizei, romanii au platit cu 10,5% mai mult pe masini.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului