Reteta tipic romaneasca: scad vanzarile de masini, creste pretul
Data publicarii: 10-08-2011 | Auto
In majoritatea statelor din Europa Centrala si de Est, pretul masinilor a scazut in ultimii trei ani. Nu si in Romania, unde majorarea a fost de peste 10%. Paradoxal, aceste cresteri de pret au avut loc in timp ce vanzarile se prabuseau.
Discounturile si promotiile cu care comerciantii de masini din Romania au incercat sa atraga clienti in anii de criza par sa nu fi influentat deloc evolutia pretului mediu nominal. Cel putin asta reiese din studiul "Car Price Report 2011", dat publicitatii in aceasta vara de DG Competition al Comisiei Europene. Luand in calcul si cifrele din rapoartele similare din anii trecuti, se pare ca Romania are propriul drum in ceea ce priveste pretul masinilor, urmata timid doar de Ungaria.
Practic, in timp ce vanzarile se prabuseau, de la 312.589 de unitati, in 2007, la 285.506, in 2008, apoi la doar 116.012, in 2009, pentru a incheia 2010 cu inca o scadere de 18,51%, pretul mediu al masinilor se majora. In 2008, anul de debut al crizei, romanii au platit cu 10,5% mai mult pe masini.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani