Cele mai multe oferte imobiliare sunt false
Data publicarii: 02-08-2011 | Imobiliare
Aflate in pragul falimentelui din cauza tranzactiilor tot mai putine, unele agentii imobiliare apeleaza la metode neortodoxe ca sa-si rotunjeasca veniturile. Ele isi "tepuiesc” sistematic clientii prin diverse metode, de la anunturi false postate pe internet la comisioane mai mari decat cele prevazute initial. Specialistii de pe piata imobiliara confirma fenomenul care a luat amploare in ultima perioada. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a intrat pe firul afacerilor necurate si a dat amenzi de peste 100.000 de euro in prima parte a anului.
Una dintre practicile frecvente ale firmelor de profil este postarea de anunturi false pe internet in vederea atragerii atentiei si a strangerii de contacte ale celor interesati. Astfel, cele mai multe oferte publicate pe site-urile agentiilor imobiliare sau in rubricile de anunturi sunt false. "Apartament cu doua camere in zona Obor, cu toate facilitatile, pret 45.000 de euro” este un exemplu de anunt care te determina sa ceri mai multe amanunte, scrie Puterea.ro
Dupa ce este contactat agentul imobiliar, acesta spune ca oferta nu mai este valabila, dar poate oferi un apartament la fel de bun, doar ca este "un pic” mai scump, iar comisionul mai mare. In cazul in care nu reuseste sa vanda ceva, agentul macar imbogateste in mod ilegal baza de date a firmei. "Acesti asa-zisi agenti se bazeaza pe faptul ca principalul criteriu de cumparare este pretul. Cauti sa inchiriezi o garsoniera dotata cu tot ce este necesar in Dristor, pentru care se cer 200 de euro si de fapt ti se ofera una de 250 de euro, murdara si fara facilitati, dar esti avertizat ca oferta este excelenta, pentru ca toamna chiriile vor creste”, a afirmat Daniel Oprea, agent imobiliar autorizat. Daca metoda nu are succes, agentii copiaza un anunt dat de un anumit proprietar si il arunca pe internet la preturi diferite. Desi este ilegal, acest lucru se intampla frecvent pe piata din Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului