Micii investitori, cu ochii pe aurul din amaneturi
Data publicarii: 26-07-2011 | Finante-Banci
Inainte de criza, magazinele de bijuterii vindeau in jur de 15 tone de aur intr-un an
In timp ce bijutierii vorbesc de scaderea vanzarilor de aur, casele de amanet se lauda cu o cerere mai mare de podoabe vechi. Mai mult metal pretios au vandut si bancile. Romanii cu ceva lichiditati prefera sa investeasca in bijuteriile de la casele de amanet. In schimb, persoanele bogate cumpara lingouri si monede de la banci.
Desi aurul este investitia momentului, romanii obisnuiti sunt prea saraci ca sa joace pe aceasta piata. Vanzarile de bijuterii noi confectionate din metalul pretios sunt in scadere si doar casele de amanet se lauda cu o cerere mai mare de cercei, bratari, lantisoare, medalioane, inele si brose, e drept ca deja purtate. "Vanzarile de bijuterii second-hand din casele de amanet, pe care proprietarii nu le-au mai rascumparat, au crescut in ultima perioada. In schimb, vanzarile prin magazinele de bijuterii au scazut dramatic, la sase-sapte tone pe an, adica mai putin de jumatate din cantitatea de dinaintea crizei", a declarat pentru "Adevarul" Mihail Pacioianu, presedintele executiv al Federatiei Metalelor si Pietrelor Pretioase si Semipretioase - Diamond Gold.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani