Ce a mai ramas din presa tiparita. Ne pregatim de inmormantare?
Data publicarii: 17-06-2011 | Media
Piata cotidienelor nationale generaliste este formata din numai sase titluri, iar vanzarile sunt in picaj direct de la un an la altul. In primele trei luni ale anului s-au cumparat cu 8 milioane mai putine exemplare decat anul trecut.
Teoretic, mai avem de asteptat 19 ani pana cand vom asista la moartea definitiva a presei scrise din Romania, dupa cum a estimat Ross Dawson, realizatorul unei harti a disparitiei ziarelor in varianta print, la nivel mondial. Dupa cum arata cifrele de vanzare a putinelor cotidiene generaliste nationale care au mai ramas pe piata, printul este media de difuzare unde cuvintele vor muri mult mai devreme.
Joc in 6
Tarabele de ziare au devenit extrem de zgarcite in titluri, cititorii avand de ales intre sase cotidiene generaliste nationale. Este vorba de "Adevarul" , "Evenimentul Zilei", "Curierul National", "Jurnalul National", "Romania Libera" si "Puterea".Toate acestea, cu exceptia cotidianului "Puterea", pentru care Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) nu are date, au realizat in primele 3 luni ale acestui an vanzari totale de aproximativ 10 milioane de exemplare, fata de 17,9 milioane de exemplare in perioada similara a anului trecut, scrie Money.ro
Publisherii, mai mult ca niciodata, se vor chinui si anul acesta sa treaca testul eficientei pentru a se putea mentine la linia de plutire intr-o piata in plin picaj.
Cifrele: Adevarul-44.802 ziare vindute, in medie, in fiecare zi de aparitie, Evenimentul Zilei-17.046, Curierul National-3.196, Jurnalul National-40.193, Romania Libera-41.346.
"Una din cauze este scaderea cheltuielilor de marketing, cum s-a intamplat, spre exemplu, la "Adevarul". O alta, diminuarea calitatii editoriale, care tine in unele cazuri de aservire politica", a declarat pentru money.ro, analistul media Iulian Comanescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului