Cum au ajuns clientii sa urasca bancile?
Data publicarii: 14-06-2011 | Finante-Banci
"Dar de ce vrei sa dai inapoi creditul mai repede, sa-l rambursezi anticipat?", a fost intrebarea unui presedinte de banca catre un client. Un client bun platnic, constiincios, fara intarzieri la plata, cu frica sa nu ajunga dator vandut.
In schimb, el, clientul, a avut doar cateva intrebari legate de contractul de imprumut. Adica intrebarile uzuale ale clientilor: "De unde a aparut acest comision, pentru ca inainte nu era?". "Asa e, aveti dreptate, inainte nu era, dar e acum. Stiti, banca a adoptat un nou plan de tarife si comisioane si aveti 5 lei pe luna sau 2 euro la contul in euro, comision de administrare!"
Pentru ca in contractul de credit isi rezerva dreptul sa faca aceste modificari. Paragraful 100 nu stiu cat. Dar e mult 5 lei pe luna, te intreba din priviri ofiterul de credit? 60 lei pe an, 600 de lei in zece ani, 1.200 lei in 20 de ani, asta daca nu se mai modifica odata? Nici nu stii ce sa spui. Daca nu-i platesti, poti sa fii sigur ca la un moment dat esti trimis in baza restantierilor si iti trebuie multe luni, multe drumuri si multi nervi sa iesi de acolo! scrie Ziarul Financiar
Din pacate, in tot acest dialog, monolog al absurdului de multe ori, marea majoritate a clientilor, persoane fizice, au capatat o ura puternica fata de banci. Si nu cred ca exista cineva care sa nu vrea sa dea banii inapoi mai repede, sa scape de credit, ca sa nu mai aiba de-a face cu bancile. Nu cu creditul in sine! Sau altii care prefera sa stea cu chirie decat sa ia credit de la banca pentru a-si cumpara un apartament, cu toate ca ar iesi mai ieftin. In lipsa creditelor, nicio economie nu poate urca sustinut si sa-si imbunatateasca nivelul de trai.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului