Cum au ajuns clientii sa urasca bancile?
Data publicarii: 14-06-2011 | Finante-Banci
"Dar de ce vrei sa dai inapoi creditul mai repede, sa-l rambursezi anticipat?", a fost intrebarea unui presedinte de banca catre un client. Un client bun platnic, constiincios, fara intarzieri la plata, cu frica sa nu ajunga dator vandut.
In schimb, el, clientul, a avut doar cateva intrebari legate de contractul de imprumut. Adica intrebarile uzuale ale clientilor: "De unde a aparut acest comision, pentru ca inainte nu era?". "Asa e, aveti dreptate, inainte nu era, dar e acum. Stiti, banca a adoptat un nou plan de tarife si comisioane si aveti 5 lei pe luna sau 2 euro la contul in euro, comision de administrare!"
Pentru ca in contractul de credit isi rezerva dreptul sa faca aceste modificari. Paragraful 100 nu stiu cat. Dar e mult 5 lei pe luna, te intreba din priviri ofiterul de credit? 60 lei pe an, 600 de lei in zece ani, 1.200 lei in 20 de ani, asta daca nu se mai modifica odata? Nici nu stii ce sa spui. Daca nu-i platesti, poti sa fii sigur ca la un moment dat esti trimis in baza restantierilor si iti trebuie multe luni, multe drumuri si multi nervi sa iesi de acolo! scrie Ziarul Financiar
Din pacate, in tot acest dialog, monolog al absurdului de multe ori, marea majoritate a clientilor, persoane fizice, au capatat o ura puternica fata de banci. Si nu cred ca exista cineva care sa nu vrea sa dea banii inapoi mai repede, sa scape de credit, ca sa nu mai aiba de-a face cu bancile. Nu cu creditul in sine! Sau altii care prefera sa stea cu chirie decat sa ia credit de la banca pentru a-si cumpara un apartament, cu toate ca ar iesi mai ieftin. In lipsa creditelor, nicio economie nu poate urca sustinut si sa-si imbunatateasca nivelul de trai.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii