De ce trebuie taxa pe Bucuresti-Pitesti?
Data publicarii: 09-06-2011 | Auto
Ministerul Transporturilor promite sa ne spuna anul viitor ce taxe vom plati pe toate autostrazile.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va trece la tarifarea intregii retele de autostrazi din Romania. In prezent se analizeaza atat valoarea viitoarei taxe de autostrada, cat si modul in care vor fi colectati banii stransi, afirma Daniela Draghia, director general al companiei.
Dorinta directorului general de a taxa atat vechea autostrada Bucuresti-Pitesti - construita anterior anilor '90 cat si viitoarea ruta Bucuresti-Ploiesti-Brasov contravine declaratiilor recente ale ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. Potrivit Mediafax, ea spusese ca doar autostrazile de pe Coridorul IV de transport pan-european (adica Nadlac-Sibiu-Pitesti) vor fi cu plata. Valoarea taxei, spunea Boagiu recent, va fi cunoscuta de abia in 2015 cand se vor incheia lucrarile. Plata autostrazilor ar fi o conditie impusa de Comisia Europeana pentru a ne in continuare banii din fondurile structurale, scrie Romania Libera
Ce spun directivele UE
Oficial, directiva 62 din 1999 a Comisiei Europene impune statelor membre taxarea autostrazilor precum si nivelul minim aplicabil doar in cazul transportului greu de marfa si doar pe reteaua europeana de transport. Nu exista prevederi pentru transportul de pasageri, politica tarifarii fiind lasata la latitudinea fiecarei tari.
"Comisia Europeana a impus conditii clare, atunci cand ne-au dat finantarea, si anume taxarea autostrazilor. Vorbim de Coridorul IV, dar si de celelalte autostrazi deja construite. Intreaga retea va fi taxata", a precizat Draghia. Declaratii privitoare la existenta acestei solicitari din partea CE fusesera facute si de fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani