Taxa pentru autostrazi - 5 euro/100 km, din 2013
Data publicarii: 08-06-2011 | Auto
Odata cu semnarea a inca trei contracte pentru constructia a trei tronsoane ale autostrazii Orastie - Sibiu de pe Coridorul IV, conducerea Ministerului Transporturilor a anuntat ca va impune o taxa pentru soferii care vor circula pe autostrazile de pe Coridorul IV, intre Arad si Constanta. Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, a explicat ca impunerea acestei taxe este o conditie din partea Comisiei Europene. Compania Nationala de Autostrazi a anuntat ca suma de care se discuta este de 5 euro pe 100 km.
Ministerul Transporturilor pregateste taxarea pentru circulatia pe autostrazi odata cu finalizarea tuturor tronsoanelor de pe Coridorul IV. "Este o conditie impusa de Uniunea Europeana de a percepe o taxa pentru autostrazile finantate de pe Coridorul IV, iar in acest moment analizam impreuna cu consultantii nostri si cu reprezentantii JASPERS (Joint Assistance to Support Projects in European Regions) valoarea acestei taxe, pe care o vom comunica atunci cand lucrarile se vor apropia de sfarsit", a spus ministrul transporturilor, Anca Boagiu, la semnarea a trei contracte pentru constructia a trei tronsoane ale autostrazii Orastie - Sibiu de pe Coridorul IV, cu o valoare de 428 milioane euro, potrivit Agerpres. Conducerea Ministerului Transporturilor a precizat ca vor fi taxate si autostrazile deja existente. "Pana in prezent am contractat trei miliarde euro din cele 5,7 alocate prin POS T si vrem ca pana la sfarsitul anului sa contractam intreaga suma. Din banii deja contractati, 1,12 miliarde euro sunt pentru proiecte de autostrada. In ceea ce priveste absorbtia, pana la sfarsitul anului vom ajunge la un nivel de 20%, comparativ cu doar 1% la inceputul anului", a spus Anca Boagiu, scrie Puterea.ro
Anul viitor se va sti exact valoarea taxei
Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Daniela Draghia, a adaugat ca modul in care se va aplica noua taxa de autostrazi si costul acesteia vor fi cunoscute la inceputul anului viitor. "La inceputul anului viitor vom sti exact cum va arata noua taxa pentru autostrazi si costul acesteia, fiindca procedura spune ca la finalizarea analizei UE trebuie sa ne raspunda in termen de sase luni", a explicat Draghia. In prezent, discutia se poarta cu consultantii in ceea ce priveste valoarea taxei, suma initiala de care se discuta fiind de 5 euro pe 100 km, dar si modul in care vor fi verificati soferii, fie prin puncte fixe de taxare, fie printr-un sistem mobil sau chiar prin intermediul sistemului de satelit ce va fi instalat prin programul Galileo.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii