Minea (Romalimenta): Romanii arunca o cincime din alimentele pe care le cumpara
Data publicarii: 02-06-2011 | DiversePresedintele Federatiei Patronale Romane din Industria Alimentara "Romalimenta", Sorin Minea, a declarat joi, citand un studiu britanic, ca romanii arunca o cincime din produsele alimentare pe care le cumpara, intrucat se aprovizioneaza cu o cantitate mai mare decat cea pe care o consuma efectiv.
"Orice om, cand face cumparaturi, are tendinta de a cumpara mai mult. Cu cat mergi mai des la cumparaturi, cu atat arunci o cantitate mai mare de produse. Mai bine cumperi doar cat ai nevoie. Sfatul meu este sa cumperi mai putin si sa mananci mai putin. 20% din pretul platit il arunci la gunoi", a spus Sorin Minea, in cadrul unei conferinte de presa.
Potrivit acestuia, o cincime din cat cumparam se arunca, intrucat produsele alimentare, avand un anumit termen de valabilitate si fiind achizitionate intr-o cantitate mai mare, se altereaza si nu mai pot fi consumate.
"Suntem singura tara din Europa care cumpara ulei la bax", a subliniat presedintele Romalimenta.
Pe de alta parte, directorul Institutului de Bioresurse Alimentare, Nastasia Belc, a spus joi ca un adult trebuie sa manance circa 70-80 de grame de carne pe zi. "Nu este prea mult, dar este absolut necesar", a spus Belc.
Sorin Minea este totodata director general al companiei Angst Romania, companie romano-elvetiana care produce preparate din carne de porc, vita, pasare si oaie. Angst Romania a avut anul trecut o cifra de afaceri neta de peste 60 milioane euro, asemanatoare celei din 2009, iar pentru acest an reprezentantul companiei estimeaza o crestere mai mare de 10% a afacerilor.
In prezent, Angst detine 26 de magazine in Romania si intentioneaza sa mai deschida intre 6 si 10 magazine, in acest an. Investitia intr-un astfel de centru comercial se ridica la 1.000 euro/mp construit.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului