Adevaratul motiv pentru care Bucurestiul este blocat
Data publicarii: 25-05-2011 | Diverse
Mai bine de jumatate dintre autoturismele care circula in Capitelei au o singura persoana la bord: soferul.
Un studiu realizat de o asociatie non-guvernamentala releva ca traficul aglomerat este responsabil, in proportie de 70%, pentru poluarea orasului.
Grupurile-tinta: Persoanele care au o activitate statica, de munca la birou.
Soferii romani, in special cei din Bucuresti, circula dupa principiul "masina si omul". Cel putin, asta reiese dintr-un studiu realizat de asociatia EcoDialogica, care arata ca mai bine de jumatate dintre autoturismele care circula in Bucuresti au o singura persoana la bord: soferul.
Romanii, comozi din fire si cu un cult dezvoltat pentru masina personala, nici nu se gandesc sa imparta cursa cu vecinul sau cu colegul de serviciu, desi pretul benzinei si al motorinei a crescut cu peste 20% in ultimul an, ceea ce duce la traficul infernal si la poluarea aproape de nesuportat din Capitala.
"60% dintre soferii bucuresteni circula singuri in masina, traficul aglomerat din Capitala fiind responsabil in proportie de 70% pentru gradul ridicat de poluare a orasului", se arata in studiul realizat de EcoDialogica.
Ecologistii spun ca, in momentul de fata, jumatate dintre masinile din Bucuresti au o singura persoana la bord, iar voluntarii unei organizatii non-guvernamentale au vrut sa demonstreze statistic acest fapt. Astfel, ei au numarat, timp de trei zile la rand, toate vehiculele care au trecut prin patru intersectii mari, in intervalul orar 06.30-9.30, cand traficul este cel mai aglomerat.
Studiul a fost realizat in perioada 11-13 mai 2011 si a constat in monitorizarea a patru intersectii mari din Bucuresti, situate in cele patru puncte cardinale (N - Arcul de Triumf, E - Obor, S - Berceni, V - Razoare).
Cei mai "egoisti" sunt locuitorii din Berceni
Concluziile studiului arata ca, in cele patru intersectii monitorizate, din totalul autoturismelor, 58,53% reprezinta autoturisme utilizate de catre o singura persoana.
Pe primul loc in topul "masinilor cu un singur utilizator" se situeaza locuitorii din sudul Capitalei (Berceni), cu un procent de 70,42%. Locuitorii din cartierele estice (Colentina, Fundeni) se dovedesc a fi mai prietenosi cu mediul. Pentru aceste zone, studiul indica un procent de 48,89% masini cu un singur ocupant.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des