Topul companiilor de asigurari dupa primul trimestru din 2011
Data publicarii: 24-05-2011 | Finante-Banci
Numai trei din primele zece companii dupa volumul primelor brute subscrise aveau in martie o cota de piata mai mare decat la sfarsitul anului trecut. Asigurarile RCA au mers mai prost in acest an.
Asiguratorii mari resimt inca efectele crizei si majoritatea continua sa piarda cota de piata in favoarea jucatorilor de talie mica sau a companiilor care au promovat mai agresiv produsele de asigurare pentru care exista o cerere mai pronuntata.
Numai trei din primele zece companii dupa volumul primelor brute subscrise aveau in martie o cota de piata mai mare decat la sfarsitul anului trecut, in conditi-ile in care declinul pietei s-a accentuat dupa primele trei luni din 2011 si mai multi jucatori mari au inregistrat scaderi peste medie.
Cei mai multi asiguratori si-au pastrat in primul trimestru pozitiile ocupate la sfar-situl anului trecut, singura exceptie fiind urcarea Asirom de pe locul sase pe patru. Astfel, Groupama si ING Asigurari au coborat cate o pozitie si au ajuns pe locurile cinci si res-pectiv sase. Podiumul este ocupat in continuare de Astra, Allianz-Tiriac si Omniasig.
"Nu am vazut schimbari semnificative pe piata si nu cred ca vom asista nici in perioada urmatoare la schimbari de pozitii in clasament pentru ca toate companiile activeaza in acelasi context de piata si este foarte greu ca vreun jucator sa iasa din acest context", spune Romeo Jantea, asociat in cadrul brokerului de asigurari si pensii private Guild.
Asirom, controlata de grupul austriac Vienna Insurance, a inregistrat cel mai puternic avans in primul trimestru, cota de pia-ta a companiei urcand la 9,4% fata de 6,3% la sfarsitul anului trecut. Asiguratorul a recuperat astfel cota de piata pierduta in ultimii doi ani, obiectiv pe care oficialii compania si l-au stabilit inca de la inceputul anului.
Sursa tabel: ZF.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului