Cand vor depasi vanzarile de ebook-uri pe cele de carti printate?
Data publicarii: 24-05-2011 | Media
Amazon.com spune ca acum clientii sai cumpara mai multe carti electronice decat carti printate.
Per total, ebook-urile reprezinta doar 14% din totalul de carti vandute, de fictiune si nonfictiune.
Unii analisti afirma ca oamenii nu vor renunta niciodata la cartile obisnuite.
In ultimul capitol al evolutiei pietei de carte de la cerneala la pixeli, Amazon.com spune ca acum clientii sai cumpara mai multe carti electronice decat carti printate. Incepand cu data de 1 aprile, Amazon a vandut 105 e-book pentru Kindle pentru fiecare 100 de carti, scrie New York Times. "Aveam mari sperante ca acest lucru se va intampla la un moment dat, dar niciodata nu ne-am imaginat ca va fi atat de devreme", a declarat Jeff Bezos, directorul executiv al Amazon. Totusi, oamenii nu vor renunta niciodata la cartile obisnuite, au avertizat multi analisti.
Per total, ebook-urile reprezinta doar 14% din totalul de carti vandute, de fictiune si nonfictiune, potrivit Forrester Research.
Nu suntem in punctul in care cartile electronice reprezinta o majoritate
Piata de carti electronice este destul de mare si va continua sa creasca, afirma James L. McQuivey, un analist media din cadrul Forrester. "Dar nu suntem in punctul in care cartile electronice reprezinta o majoritate nici in volum, nici in valoare", e explicat el. Anuntul facut de Amazon nu a fost deloc surprinzator pentru analistii din industrie.
Cu toate ca vanzarile de carti electronice nu au depasit vanzarile de carti obisnuite, evolutia magazinelor online de carti arata cat de puternic este acest trend. Vanzarile de e-book-uri in luna martie au ajuns la 69 milioane de dolari, o crestere de 146 puncte procentuale, fata de aceeasi perioada din anul precedent, conform datelor Association of American Publishers.
In acelasi timp, vanzarile de carti printate au avut un avans de doar 6 puncte procentuale, iar cele de carti brosate au avut un declin de 8 procente.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului