Europa vrea polite mai sigure, dar mai scumpe
Data publicarii: 04-05-2011 | Finante-Banci
Solvency II, noul regim de solvabilitate care se va aplica din ianuarie 2013, presupune o corelare mai stransa intre riscurile asumate si capitalul fiecarui asigurator, astfel incat companiile ar putea avea nevoie de capital suplimentar de la actionari pe anumite linii de business.
Aceste cerinte suplimentare de capital vor conduce, o data cu trecerea la Solvency II, la o crestere a preturilor pentru asigurari, arata reprezentantii companiilor de specialitate. "Solvency II nu se va traduce intr-o crestere de preturi, desi va avea cu siguranta un efect. Astfel, din rezultatele inregistrate in cadrul exercitiului QIS 5 fata de QIS 4, pentru foarte multe linii de business va fi nevoie de mai mult capital. Capitalul are un cost, iar costul acestuia nu poate fi finantat doar din prime. Vorbim deci despre o limitare a cresterii, si nu despre evitarea ei, deoarece majorarea preturilor este inevitabila", a declarat Cristian Constantinescu, presedintele UNSAR, in cadrul unui seminar desfasurat saptamana trecuta pe tema introducerii Solvency II.
Politele de viata stau mai bine
In ceea ce priveste segmentul life, insa, in urma rezultatelor QIS 5, cel putin in Europa Centrala si de Est, "daca nu se fac modificari majore in ceea ce ii priveste pe asiguratorii de viata, capitalul necesar ca urmare a implementarii Solvency II va fi mai mic decat cel reglementat prin Solvency I", a explicat Cornelia Coman, vicepresedinte UNSAR. Totusi, pana la momentul implementarii noului regim de reglementare, specialistii estimeaza ca vor mai exista recalibrari care vor modifica in plus sau in minus necesarul de capital pentru anumite linii de business.
Solvency II se va aplica societatilor de profil care activeaza in UE si care realizeaza venituri din subscrieri de peste 5 mil. EUR pe an, criteriu indeplinit de 26 de asiguratori din Romania la nivelul anului 2009.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului