Statul inchide linii ferate care puteau fi utile firmelor
Data publicarii: 11-04-2011 | AfaceriAproape 1.500 de kilometri de linii industriale si de manevra vor fi desfiintate, obligandu-i pe industriasi sa-si transporte marfurile cu camioane in locul trenurilor. Romania este pe cale sa repete greseala Spaniei, care pierde anual miliarde de euro din cauza ca si-a desfiintat liniile ferate industriale.
Un proiect de hotarare de guvern prevede inchiderea a 1.474 de kilometri de cale ferata din motive de (ne)rentabilitate, dar si pentru ca "prin reutilizarea elementelor neexploatate si excedentare se pot realiza economii importante". Din anexa proiectului normativ, obtinuta exclusiv de "Adevarul", reise ca vor fi afectate liniile si echipamentele aferente din 129 de sectii feroviare si din peste 500 de statii de cale ferata. Mai exact, in majoritatea statiilor vor fi inchise acele linii numite "abatute", respectiv cele care sunt folosite ca refugiu pentru trenuri. Dar tocmai din acest statut de "parcare" pentru trenuri al respectivelor linii rezulta utilitatea lor, lucru care nu pare sa conteze la nivelul Ministerului Transporturilor - initiatorul proiectului.
Disparitia acestor refugii va duce la o aglomerare a liniilor curente si chiar la imposibilitatea opririi pentru incarcare/descarcare a trenurilor, ceea ce va duce in final la excluderea respectivelor statii din randul celor utile pentru firme. Cel mai elocvent exemplu este Portul Constanta, unde se vor desfiinta peste 84 de kilometri de linii abatute (inclusiv cea de ferry-boat de la Agigea) si mai mult de 50 de kilometri de linie curenta, in conditiile in care sunt refuzate nave la descarcare din motivul lipsei... capacitatilor de infrastructura.
Integral in Adevarul.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani