Romanii, europenii cei mai saraci si plini de fite
Data publicarii: 06-04-2011 | Lifestyle
Cetatenii din estul Europei aleg consumul, iar cei din sud economisirea, conform unui studiu la nivel european
Desi criza nu atrecut, 89% dintre romani intentioneaza sa cheltuie mai mult in decursul acestui an, in timp ce doar 14% dintre acestia planuiesc sa-si mareasca soldul economiilor, arata studiul Observatoire Cetelem 2011. Acesta indica o diferenta notabila intre Europa de Est si cea de Sud. Astfel, daca cetatenii din Romania, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia aleg in acest an consumul, cei din Spania, Franta, Italia, Portugalia, Belgia sau Germania sunt ceva mai rezervati, acordand o atentie mai mare economiilor. Britanicii sunt cei mai preocupati sa-si majoreze nivelul economiilor, 58% dintre acestia declarand ca isi doresc ca in 2011 sa puna mai multi bani deoparte.
In ceea ce priveste categoriile in care europeni vor sa-si creasca cheltuielile nu exista diferente notabile intre romani si ceilalti europeni. Petrecerea timpului liber si calatoriile sunt principalele proiecte pentru europeni in 2011, urmate indeaproape de echiparea si renovarea locuintei. Pe pozitia a patra in dorintele de cumparare a europenilor, inclusiv ale romanilor, se afla telefoanele mobile. Astfel, pentru 50% dintre cei chestionati, cheltuielile cu petrecerea timpului liber si calatoriile sunt o prioritate, in timp ce peste 40% dintre acestia vor aloca pe parcursul anului in curs bugete suplimentare pentru achizitia de produse electrocasnice, lucrari de amenajere a locuintei si chiar de telefoane mobile.
Obiectele de mobilier, echipamentele electronice sau ustensilele pentru gradina se afla, de asemenea, in topul prioritatilor. Exista insa modificari mari in ceea ce priveste perceptia fata de marca. Daca doar 14% dintre consumatorii europeni sub 30 de ani si 15% in randul celor de peste 50 ani, au declarat ca achizitioneaza intotdeauna aceeasi marca, lucrurile stau cu totul altfel in Romania. Consumatorul roman crede in puterea marcii, 34% dintre seniori si 23% dintre tineri sunt fideli unui brand.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău