Romanii, europenii cei mai saraci si plini de fite
Data publicarii: 06-04-2011 | Lifestyle
Cetatenii din estul Europei aleg consumul, iar cei din sud economisirea, conform unui studiu la nivel european
Desi criza nu atrecut, 89% dintre romani intentioneaza sa cheltuie mai mult in decursul acestui an, in timp ce doar 14% dintre acestia planuiesc sa-si mareasca soldul economiilor, arata studiul Observatoire Cetelem 2011. Acesta indica o diferenta notabila intre Europa de Est si cea de Sud. Astfel, daca cetatenii din Romania, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia aleg in acest an consumul, cei din Spania, Franta, Italia, Portugalia, Belgia sau Germania sunt ceva mai rezervati, acordand o atentie mai mare economiilor. Britanicii sunt cei mai preocupati sa-si majoreze nivelul economiilor, 58% dintre acestia declarand ca isi doresc ca in 2011 sa puna mai multi bani deoparte.
In ceea ce priveste categoriile in care europeni vor sa-si creasca cheltuielile nu exista diferente notabile intre romani si ceilalti europeni. Petrecerea timpului liber si calatoriile sunt principalele proiecte pentru europeni in 2011, urmate indeaproape de echiparea si renovarea locuintei. Pe pozitia a patra in dorintele de cumparare a europenilor, inclusiv ale romanilor, se afla telefoanele mobile. Astfel, pentru 50% dintre cei chestionati, cheltuielile cu petrecerea timpului liber si calatoriile sunt o prioritate, in timp ce peste 40% dintre acestia vor aloca pe parcursul anului in curs bugete suplimentare pentru achizitia de produse electrocasnice, lucrari de amenajere a locuintei si chiar de telefoane mobile.
Obiectele de mobilier, echipamentele electronice sau ustensilele pentru gradina se afla, de asemenea, in topul prioritatilor. Exista insa modificari mari in ceea ce priveste perceptia fata de marca. Daca doar 14% dintre consumatorii europeni sub 30 de ani si 15% in randul celor de peste 50 ani, au declarat ca achizitioneaza intotdeauna aceeasi marca, lucrurile stau cu totul altfel in Romania. Consumatorul roman crede in puterea marcii, 34% dintre seniori si 23% dintre tineri sunt fideli unui brand.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani