Falimentul Portugaliei, o chestiune de timp
Data publicarii: 06-04-2011 | International
Falimentul Portugaliei este considerat o certitudine si o problema de timp in pietele financiare, lucru care se reflecta direct in cresterea costurilor la care guvernul portughez poate accesa si refinanta imprumuturile.
Costurile la care Portugalia poate accesa imprumuturi din pietele financiare internationale au sarit pana la un maxim de 10 procente (dobanda), pe fondul cresterii temerilor cu privire la necesitatea unei interventii internationale pentru a salva economia portugheza de la faliment.
Nivelurile atinse de dobanzi la bondurile portugheze au depasit nivelul atins de imprumuturile acordate Irlandei, in preambulul solicitarii de sprijin international din partea Dublinului. Piata estimeaza ca probabilitatea unui faliment este in prezent de 40 de procente, in crestere cu 30 de procente fata de luna anterioara, informeaza Financial Times.
Marc Chandler, strateg la Brown Brothers Harriman, a declarat ca "Portugalia are nevoie de sprijin international. Acesta este un fapt. S-ar putea sa aiba nevoie sa-si restructureze bondurile, ceea ce s-ar putea raspandi epidemic in toata economia (restructurarea)".
Chiar si in Portugalia multi politicieni, cu exceptia fostului prim-ministru, Jose Socrates, se asteapta la o interventie financiara externa pentru sprijinirea economiei si guvernului portughez.
Lisabona isi va testa pozitia in piete miercuri, cu o licitatie de pana la 2 miliarde euro, imprumuturi pe termen scurt. Desi administratorii titlurilor de stat oferite spre vanzare se asteapta sa obtina banii, se asteapta totodata sa plateasca dobanzi mult mai mari decat anterior pentru acesti bani, dobanzi ce vor reflecta prima pentru riscul sporit la care se supun investitorii.
Oficialii Uniunii Europene se asteapta ca Portugalia sa reziste pana in iunie fara o interventie externa insa ministrii de finante ai Uniunii vir discuta vineri criza debitelor suverane care afecteaza Portugalia, Grecia si Irlanda.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău