Falimentul Portugaliei, o chestiune de timp
Data publicarii: 06-04-2011 | International
Falimentul Portugaliei este considerat o certitudine si o problema de timp in pietele financiare, lucru care se reflecta direct in cresterea costurilor la care guvernul portughez poate accesa si refinanta imprumuturile.
Costurile la care Portugalia poate accesa imprumuturi din pietele financiare internationale au sarit pana la un maxim de 10 procente (dobanda), pe fondul cresterii temerilor cu privire la necesitatea unei interventii internationale pentru a salva economia portugheza de la faliment.
Nivelurile atinse de dobanzi la bondurile portugheze au depasit nivelul atins de imprumuturile acordate Irlandei, in preambulul solicitarii de sprijin international din partea Dublinului. Piata estimeaza ca probabilitatea unui faliment este in prezent de 40 de procente, in crestere cu 30 de procente fata de luna anterioara, informeaza Financial Times.
Marc Chandler, strateg la Brown Brothers Harriman, a declarat ca "Portugalia are nevoie de sprijin international. Acesta este un fapt. S-ar putea sa aiba nevoie sa-si restructureze bondurile, ceea ce s-ar putea raspandi epidemic in toata economia (restructurarea)".
Chiar si in Portugalia multi politicieni, cu exceptia fostului prim-ministru, Jose Socrates, se asteapta la o interventie financiara externa pentru sprijinirea economiei si guvernului portughez.
Lisabona isi va testa pozitia in piete miercuri, cu o licitatie de pana la 2 miliarde euro, imprumuturi pe termen scurt. Desi administratorii titlurilor de stat oferite spre vanzare se asteapta sa obtina banii, se asteapta totodata sa plateasca dobanzi mult mai mari decat anterior pentru acesti bani, dobanzi ce vor reflecta prima pentru riscul sporit la care se supun investitorii.
Oficialii Uniunii Europene se asteapta ca Portugalia sa reziste pana in iunie fara o interventie externa insa ministrii de finante ai Uniunii vir discuta vineri criza debitelor suverane care afecteaza Portugalia, Grecia si Irlanda.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani