Criza a secerat unu din trei producatori de termopane
Data publicarii: 05-04-2011 | Afaceri
Inainte de criza, 6.000 de producatori imparteau un miliard de euro. Acum, au ramas doar 4.000, care se bat pentru mai putin de jumatate de miliard. Cresterile de doua cifre se vor mai intoarce abia in 2012, spun reprezentantii industriei de profil
In 2010, piata de tamplarie performanta termoizolanta (denumita popular "termopan") a marcat "o oarecare stabilizare" in raport cu anul 2009, scaderea estimata fiind de doar 5-8%, potrivit oficialilor Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT). Scaderea este apreciata ca fiind semnul unei stabilizari, datorita faptului ca dupa 2007 producatorii de tamplarie s-au confruntat din cauza crizei economice cu o cadere abrupta a vanzarilor. Astfel, daca in 2007, cand Romania se afla in primele locuri ale topului european la ritmul de crestere in constructii, piata tamplariei termoizolante insuma nu mai putin de un miliard de euro, la sfarsitul anului 2008, cand efectele crizei devenisera evidente si in Romania, piata de profil scazuse cu 17%. In 2009, caderea a fost cea mai insemnata, ajungandu-se de la un miliard euro in 2007 la circa 500 milioane euro.
"Piata neagra" - 50%
La inceputul anului, mai erau inregistrate 4.000 de societati cu activitate in productia de tamplarie si vitraje izolante, fata de peste 6.000 in anul 2008.
"Firmele au fost obligate sa faca disponibilizari de personal, sa reduca programul de lucru, sa reorganizeze productia in scopul reducerii cheltuielilor. Dar au avut de unde le face. La firmele mici acest lucru este greu de realizat", ne-a declarat ing. Harilaus Kilaiditis, director executiv PPTT. De asemenea, programul de reabilitare termica a imobilelor a fost, in unele cazuri, de ajutor doar companiilor mari, care aveau capacitati mari de productie.
Pentru revigorarea sectorului de tamplarie, patronatul de profil a propus doua programe "Fereastra termoizolanta" (prin care proprietarul locuintei care monteaza tamplarie noua isi poate recupera prin deduceri din impozit pana la 50% din investitie) si "Rabla" in domeniul tamplariei termoizolante (care are in vedere decontarea uui voucher in cazul inlocuirii tamplariei). In cazul ambelor programe, printre justificari se aduce in discutie si existanta unei "piete negre" de 50%: "Aproximativ 50% din tamplaria termoizolanta (usi si ferestre) pentru apartamente si locuinte rezidentiale este executata «la negru» si nu indeplineste conditiile minime de calitate necesare".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile