Criza a secerat unu din trei producatori de termopane
Data publicarii: 05-04-2011 | Afaceri
Inainte de criza, 6.000 de producatori imparteau un miliard de euro. Acum, au ramas doar 4.000, care se bat pentru mai putin de jumatate de miliard. Cresterile de doua cifre se vor mai intoarce abia in 2012, spun reprezentantii industriei de profil
In 2010, piata de tamplarie performanta termoizolanta (denumita popular "termopan") a marcat "o oarecare stabilizare" in raport cu anul 2009, scaderea estimata fiind de doar 5-8%, potrivit oficialilor Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT). Scaderea este apreciata ca fiind semnul unei stabilizari, datorita faptului ca dupa 2007 producatorii de tamplarie s-au confruntat din cauza crizei economice cu o cadere abrupta a vanzarilor. Astfel, daca in 2007, cand Romania se afla in primele locuri ale topului european la ritmul de crestere in constructii, piata tamplariei termoizolante insuma nu mai putin de un miliard de euro, la sfarsitul anului 2008, cand efectele crizei devenisera evidente si in Romania, piata de profil scazuse cu 17%. In 2009, caderea a fost cea mai insemnata, ajungandu-se de la un miliard euro in 2007 la circa 500 milioane euro.
"Piata neagra" - 50%
La inceputul anului, mai erau inregistrate 4.000 de societati cu activitate in productia de tamplarie si vitraje izolante, fata de peste 6.000 in anul 2008.
"Firmele au fost obligate sa faca disponibilizari de personal, sa reduca programul de lucru, sa reorganizeze productia in scopul reducerii cheltuielilor. Dar au avut de unde le face. La firmele mici acest lucru este greu de realizat", ne-a declarat ing. Harilaus Kilaiditis, director executiv PPTT. De asemenea, programul de reabilitare termica a imobilelor a fost, in unele cazuri, de ajutor doar companiilor mari, care aveau capacitati mari de productie.
Pentru revigorarea sectorului de tamplarie, patronatul de profil a propus doua programe "Fereastra termoizolanta" (prin care proprietarul locuintei care monteaza tamplarie noua isi poate recupera prin deduceri din impozit pana la 50% din investitie) si "Rabla" in domeniul tamplariei termoizolante (care are in vedere decontarea uui voucher in cazul inlocuirii tamplariei). In cazul ambelor programe, printre justificari se aduce in discutie si existanta unei "piete negre" de 50%: "Aproximativ 50% din tamplaria termoizolanta (usi si ferestre) pentru apartamente si locuinte rezidentiale este executata «la negru» si nu indeplineste conditiile minime de calitate necesare".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani