Cum arata un mall la vecinii bulgari
Data publicarii: 22-03-2011 | Lifestyle
Varna, al treilea oras ca marime din Bulgaria, supranumit "capitala maritima" a tarii, dispune de patru de centre comerciale, unul dintre acestea fiind Mall Varna, detinut de o companie a grupului Raiffeisen Bank International.
Initial, spatiul pe care s-a construit actualul mall a fost detinut de un investitor local care l-a vandut pentru suma de 130 milioane euro unui scotian, in 1998. La inceputul acestui an, Aspius Immobilien Holding International, o companie a grupului financiar Raiffeisen Bank International, a cumparat mall-ul pentru o suma care nu a fost facuta publica.
Lansat in urma cu trei ani, in urma unei investitii de aproximativ 50 milioane euro, Mall Varna s-a stabilit ca centrul comercial cu cel mai mare succes din afara capitalei Bulgariei si una dintre destinatile de shopping cele mai atractive din tara. Situat in apropiere de aeroportul din Varna, turistii au acces rapid la centrul orasului si la statiunile din jurul acestuia.
Anual, circa un milion de persoane viziteaza Varna si imprejurimile orasului, dintre care 500.000 sunt turisti romani.
"Numarul turistilor creste in perioada sarbatorilor, dar si vara, un varf fiind atins in iulie si august. Aproximativ 500.000 de romani viziteaza aceasta regiune, indeosebi pe parcursul verii. De Paste, 30.000 de turisti vin din Romania la Varna", arata Dessislava Kovacheva, marketing manager Mall Varna.
Insa recesiunea si-a pus amprenta asupra centrului comercial. Desi, in momentul de fata, 97% din spatiul mall-ului este inchiriat (pe termen lung), veniturile proprietarilor centrului au scazut cu 10-20% in primele doua luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman