Cat mai valoreaza brandurile romanesti dupa criza
Data publicarii: 21-03-2011 | AfaceriIn ciuda turbulentelor economice, marcile autohtone ai caror proprietari au stiut cum si cand sa actioneze sunt mai pretioase azi decat inainte de recesiune.
Un studiu realizat de Brandient si D&D Research in 2006 estima valoarea celor mai importante branduri romanesti: Dacia - 387 de milioane de euro, BCR - 355 de milioane, BRD - 208 milioane, Petrom - 86 de milioane, Sensiblu - 82 de milioane Si Rompetrol - 72 de milioane de euro. Alte evaluari ale marcilor datand dinainte de criza (realizate pe cont propriu sau de catre experti externi) aratau cam aSa: 38 de milioane de euro pentru Loteria Romana Si "7-10 milioane de euro" pentru brandul Irina Schrotter.
Cum arata aceste sume cativa ani mai tarziu, dupa toate cele intamplate in economia mondiala? "Daca ar fi sa facem o medie, valoarea brandurilor romaneSti probabil ca a stagnat sau a scazut, odata cu economia", considera Ștefan Liute, director de strategie al Grapefruit.- El crede, totuSi, ca exista branduri romaneSti care au devenit mai puternice in timpul recesiunii. "Asta pentru ca au ales sa nu taie bugetele de marketing, ci sa profite de tacerea celorlalte marci pentru a deveni mai vocale (vezi ciocolata Rom ori pufuletii Gusto, care au investit in campanii de advertising, sau branduri precum Labormed, care au investit in rebranding)", spune acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii