Cat mai valoreaza brandurile romanesti dupa criza
Data publicarii: 21-03-2011 | AfaceriIn ciuda turbulentelor economice, marcile autohtone ai caror proprietari au stiut cum si cand sa actioneze sunt mai pretioase azi decat inainte de recesiune.
Un studiu realizat de Brandient si D&D Research in 2006 estima valoarea celor mai importante branduri romanesti: Dacia - 387 de milioane de euro, BCR - 355 de milioane, BRD - 208 milioane, Petrom - 86 de milioane, Sensiblu - 82 de milioane Si Rompetrol - 72 de milioane de euro. Alte evaluari ale marcilor datand dinainte de criza (realizate pe cont propriu sau de catre experti externi) aratau cam aSa: 38 de milioane de euro pentru Loteria Romana Si "7-10 milioane de euro" pentru brandul Irina Schrotter.
Cum arata aceste sume cativa ani mai tarziu, dupa toate cele intamplate in economia mondiala? "Daca ar fi sa facem o medie, valoarea brandurilor romaneSti probabil ca a stagnat sau a scazut, odata cu economia", considera Ștefan Liute, director de strategie al Grapefruit.- El crede, totuSi, ca exista branduri romaneSti care au devenit mai puternice in timpul recesiunii. "Asta pentru ca au ales sa nu taie bugetele de marketing, ci sa profite de tacerea celorlalte marci pentru a deveni mai vocale (vezi ciocolata Rom ori pufuletii Gusto, care au investit in campanii de advertising, sau branduri precum Labormed, care au investit in rebranding)", spune acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business