Cum va arata aeroportul de lux din Baneasa
Data publicarii: 10-03-2011 | TurismPatru companii se bat pe piata serviciilor aeriene pentru afaceri, unde un zbor costa intre 1.000 si 100.000 de euro.
Barbati bine imbracati, stewardese cu un aspect rupt de pe copertele revistelor de moda, multa piele, limuzine de lux si aeronave mici vazute de romani doar in filme, acesta este peisajul pe care Ministerul Transporturilor din Romania ne lasa sa credem ca il vom zari din 2013 pe Aeroportul Baneasa. Acum aeroportul low-cost are mai degraba aspect de autogara de periferie. Vopseaua sarita, aglomeratia si sacosele de rafie vor disparea. Tudor Jidav, director general al Aeroporturi Bucuresti (ce include ambele aeroporturi bucurestene), da ca sigura investirea a 26 milioane de euro in infatisarea Aeroportului Baneasa, suma ce il va ridica la standardele business.
Un zbor poate costa cat o limuzina de lux
Daca judecam dupa tarifele percepute pe piata romaneasca a zborurilor business afacerea convertirii Aeroportului Baneasa in unul de lux ar trebuie sa mearga. Aeroporturile Otopeni si Baneasa din Capitala, principalele care deservesc traficul business din Romania, iau si pielea de pe putinele companii aeriene care ofera servicii la cerere. O companie aeriana plateste de regula o taxa pe greutate, o taxa de stationare a aeronavei, o alta pe balizaj, alta taxa pentru securitate, preucum si taxa de utilizare a salonului VIP.
La randul lor, companiile de private flying nu se sfiesc sa perceapa tarife piperate amatorilor. "Costurile pentru inchirierea unei aeronave de pasageri (cu pilot asigurat de catre companie - n.r.) variaza foarte mult in functie de tipul aeronavei, dar si de destinatia calatoriei, putand incepe de la 700-800 euro pe ora de zbor pentru un propeller cu 7-8 locuri (aeronave cu elice - n.r.) si ajungand la peste 4.000 euro/ora pentru un jet din clasa medie", spune Paul Gurau, director al firmei PLG Aero Consulting&Management si fost director in cadrul Tiriac Air. Preturile includ servicii audio-video, internet si telefonie la bord, catering de lux. Inchirierea unei aeronave mari costa insa mai mult.
Continuarea in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani