Secretul Cosmote pentru venituri record
Data publicarii: 04-03-2011 | Afaceri
La cinci ani de la preluarea Cosmorom, Cosmote Romania trage linie si analizeaza: o acoperite foarte buna a teritoriului, baza de clienti si venituri in crestere si o retea CDMA/3G inexistenta la preluarea companiei de catre greci. La capitolul acoperire si servicii compania a ajuns din urma principalii competitori, Orange si Vodafone, insa mai are de lucru la capitolul numar de abonati si venituri.
"Ne dorim sa fim numarul unu pe anumite segmente"
Intrebat pe cand estimeaza ca operatorul va deveni numarul doi pe piata, Stefanos Theocharopoulos, directorul executiv al Cosmote Romania, a spus ca daca se face referire la baza de clienti, numarul nu este forte important si atunci nu locul conteaza. Ce conteaza insa?
"Ne dorim sa fim numarul unu pe anumite segmente: in ceea ce priveste serviciul de relatii cu clientii, acoperirea nationala, cele mai bune abonamente si altele", a explicat Theocharopoulos incercand sa para detasat in fata problemei numarului de utilizatori. "A deveni numarul 1 sau 2 in ceea ce priveste numarul de clienti, nu este tinta noastra principala", a adaugat acesta.
Evolutie cu investitii de 1 miliard de euro
In 2005, cand grupul elen OTE a preluat pachetul majoritar al Cosmorom (surata "mobila" a Romtelecom), s-au gasit pe ultimul loc de pe piata in multe domenii: baza de abonati avea sub 50.000 de numere active, acoperirea nationala se limita la marile aglomeratii urbane (28% din teritoriul tarii), iar la capitolul retea de date situatia era dezastruoasa - conexiunea se facea printr-o tehnologie dial-up tip CSD.
La cinci ani si un miliard de euro investitii mai tarziu, Cosmote este un jucator important pe piata si, pe deasupra, a inglobat si un alt operator - Zapp - cu tot cu reteau 3G/CDMA acestuia si baza de clienti de aproape 400.000 de numere. La finalul anului trecut operatorul avea 6,5 milioane de clienti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului