Dezastru pentru Dacia Duster la crash test EURONCAP.
Data publicarii: 23-02-2011 | AutoCu doar 3 stele obtinute la crash-test, Dacia Duster nu a impresionat deloc, spun oficialii EURONCAP. Cu un punctaj de doar 28% pentru siguranta pietonilor si 29% pentru asistenta de siguranta, SUV-ul romanesc se situeaza sub limita de performanta a modelelor de pe piata europeana din acelasi segment.
Este dezamagitor ca Renault, compania mama, nu acorda mai multa atentie sigurantei la masinile Dacia, asa cum facea cu automobilele Renault, spun oficialii EuroNCAP.
Modelul testat a fost Dacia Duster 1.5 DCi Laureate.
Nissan Juke si Mitsubishii ASX au obtinut 5 stele. Modele Logan si Sandero au obtinut tot 3 stele la testele EURONCAP.
Impact frontal 11 puncte
Compartimentul pentru pasageri al Daciei Duster a ramas stabil la impactul frontal, dar usa portbagajului s-a deschis in timpul testului, iar masina a fost penalizata. Protectia toracelui a fost evaluata ca fiind marginala, pentru ambii pasageri din fata.
Masuratorile pe manechine, la genunchi si femur nu indica o problema, dar, pe partea conducatorului auto, s-a considerat ca structurile din tabloul de bord prezinta un risc de ranire a ocupantului, in functie de pozitia si de statura acestuia. Si aici, si protectia a fost evaluata ca marginala. La impactul lateral, usa conducatorului auto s-a deschis si masina a fost penalizata.
Impact lateral cu un stalp 6 puncte
La un impact lateral cu un stalp, usile nu s-au deschis, dar protectia toracelui la sofer a fost catalogata drept slaba, din cauza presiunii asupra coastelor, sesizata la manechin. Si protectia impotriva leziunilor cervicale in cazul unei coliziuni din spate a fost evaluat ca fiind "marginala".
Protectia copiiilor
Masina a obtinut maximum de puncte pentru protectia "manechinului de 18 luni" in testele dinamice. Pentru "manechinul de 3 ani", asezat cu fata spre inainte, miscarea in fata a capului a fost bine controlata. Pentru ambele manechine, s-a constatat o pozitie corespunzatoare in cazul unui impact lateral. Airbag-ul pasagerului poate fi dezactivat pentru a permite instalarea unui scaun pentru copil, asezat cu fata spre inapoi, dar informatiile furnizate conducatorului auto. Pericolul utilizarii unui scaun asezat pe bancheta cu fata spre inapoi fara a dezactiva airbagul a fost explixat destul de clar de catre producator, dar o eticheta nu a fost atasata si pe parasolarul din fata.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani