A venit si vremea hiper-mallurilor
Data publicarii: 22-02-2011 | Finante-BanciPregatiti sa riste mai mult decat dezvoltatorii imobiliari, operatorii marilor lanturi de hipermarketuri prezente in Romania si-au luat inima in dinti si au inceput sa-si construiasca propriile malluri. Ce anume ii motiveaza?
Principalul motiv care i-a aruncat pe retaileri in jocul imobiliar este lipsa unor spatii care sa se plieze pe nevoile lor. Daca in 2007-2008 dezvoltatorii se intreceau in anuntarea a zeci de malluri in cele mai exclusiviste locatii, realitatea a dovedit ca putine planuri au prins contur.
"Daca dezvoltatorii asteapta un «return on investment» (rata de profitabilitate n.red.) de 12%, ceea ce ar insemna circa opt-noua ani, operatorii de hipermarketuri sunt multumiti cu 6%, adica chiar si 18 ani. Banii castigati din rulajul hipermarketurilor locale sau din alte tari sunt bagati in imobiliare, in locatii de exceptie. Pe de alta parte, retailerii in cautare de locatii centrale nu au sanse sa lucreze cu dezvoltatori, deoarece acestia din urma nu au un profit suficient de mare la achizitia terenurilor pentru a acoperi o asemenea investitie, pentru ca nici utilizatorii finali nu mai platesc chiriile din trecut", explica Razvan Gheorghe, managing director in cadrul Cushman&Wakefield.
In ultimii doi ani, marile retele de hipermarketuri au dovedit ca sunt dispuse sa plateasca sume importante de bani pentru terenuri in locatii bune. Romania Hypermarche, operatorul Cora Romania, este cel mai elocvent caz. Belgienii au investit, in ultimii doi ani, 50 de milioane de euro in achizitia a 40 de hectare de teren in Romania si sunt pregatiti sa dezvolte trei malluri de mari dimensiuni in Constanta, Brasov si Bacau.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului