De ce nu au romanii incredere in banci? Comentati aici
Data publicarii: 21-02-2011 | Finante-BanciMai mult de trei sferturi (76%) din respondentii unui sondaj IRES au afirmat ca prefera sa lucreze cat mai putin cu banca, in timp ce mai putin de jumatate dintre clienti au incredere in institutiile de credit.
"Cu toate ca se declara multumiti per total de serviciile bancare, dar si de aspecte mai specifice ale colaborarii cu bancile, oamenii tind sa mentina o distanta fata de aceste institutii si recepteaza serviciile lor ca fiind in defavoarea clientilor. 76% dintre respondenti sunt de acord total sau partial cu afirmatia «prefer sa am de lucru cat mai putin cu bancile». Totodata, 90% sunt de acord total sau partial cu afirmatia «contractele dintre banci si clienti sunt in avantajul bancilor», iar 89% cu afirmatia «oamenii nu sunt atenti atunci cand intra sub contract cu bancile»", potrivit unei analize a Institutului Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES).
Analiza are la baza un studiu realizat in perioada 24 -26 ianuarie in randul a 1.436 de persoane, cu varsta de peste 18 ani, din mediul urban. Unele date au fost interpretate pe baza raspunsurilor formulate de un subesantion de 777 de persoane care utilizeaza servicii sau produse bancare.
Doar 3% dintre utilizatorii de servicii bancare din mediul urban au foarte multa incredere in banci in general, in timp ce 41% au multa incredere, 40% putina, iar 13% foarte putina incredere.
Cea mai mare incredere in banci o au persoanele de peste 51 de ani, care au raspuns in proportie de peste 43% ca au multa incredere, in timp ce 44,5% din clientii bancilor cu varsta intre 36 si 50 de ani au putina incredere in aceste institutii.
Peste 70% dintre clientii bancilor tind sa fie de acord cu afirmatii pozitive privind bancile cu care lucreaza, referitoare la comportamentul si competentele angajatilor, publicitatea pentru servicii, orarul de functionare, accesibilitatea serviciilor si costuri.
Astfel, 63% dintre clientii bancilor au fost de acord, partial sau total, ca "dobanda pe care o practica banca este una corecta", in timp ce 31% au dezaprobat aceasta afirmatie.
Mai mult, peste 80% dintre utilizatorii de servicii bancare ar recomanda serviciile bancii cu care colaboreaza si altor persoane.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des