De ce nu au romanii incredere in banci? Comentati aici
Data publicarii: 21-02-2011 | Finante-BanciMai mult de trei sferturi (76%) din respondentii unui sondaj IRES au afirmat ca prefera sa lucreze cat mai putin cu banca, in timp ce mai putin de jumatate dintre clienti au incredere in institutiile de credit.
"Cu toate ca se declara multumiti per total de serviciile bancare, dar si de aspecte mai specifice ale colaborarii cu bancile, oamenii tind sa mentina o distanta fata de aceste institutii si recepteaza serviciile lor ca fiind in defavoarea clientilor. 76% dintre respondenti sunt de acord total sau partial cu afirmatia «prefer sa am de lucru cat mai putin cu bancile». Totodata, 90% sunt de acord total sau partial cu afirmatia «contractele dintre banci si clienti sunt in avantajul bancilor», iar 89% cu afirmatia «oamenii nu sunt atenti atunci cand intra sub contract cu bancile»", potrivit unei analize a Institutului Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES).
Analiza are la baza un studiu realizat in perioada 24 -26 ianuarie in randul a 1.436 de persoane, cu varsta de peste 18 ani, din mediul urban. Unele date au fost interpretate pe baza raspunsurilor formulate de un subesantion de 777 de persoane care utilizeaza servicii sau produse bancare.
Doar 3% dintre utilizatorii de servicii bancare din mediul urban au foarte multa incredere in banci in general, in timp ce 41% au multa incredere, 40% putina, iar 13% foarte putina incredere.
Cea mai mare incredere in banci o au persoanele de peste 51 de ani, care au raspuns in proportie de peste 43% ca au multa incredere, in timp ce 44,5% din clientii bancilor cu varsta intre 36 si 50 de ani au putina incredere in aceste institutii.
Peste 70% dintre clientii bancilor tind sa fie de acord cu afirmatii pozitive privind bancile cu care lucreaza, referitoare la comportamentul si competentele angajatilor, publicitatea pentru servicii, orarul de functionare, accesibilitatea serviciilor si costuri.
Astfel, 63% dintre clientii bancilor au fost de acord, partial sau total, ca "dobanda pe care o practica banca este una corecta", in timp ce 31% au dezaprobat aceasta afirmatie.
Mai mult, peste 80% dintre utilizatorii de servicii bancare ar recomanda serviciile bancii cu care colaboreaza si altor persoane.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii