Romanii au platit cu cardul cumparaturi de 3,8 miliarde de euro
Data publicarii: 18-02-2011 | Finante-BanciRomanii au platit cu cardul cumparaturi in valoare de 16,2 miliarde lei (circa 3,8 mld. euro) anul trecut, cu 18% mai mult decat in 2009. De la bancomate au fost retrase in aceeasi perioada 89 miliarde lei (21 mld. euro), cresterea fiind insa de numai 3%, arata datele BNR.
"Se observa un fenomen de maturizare a clientelei. Acesta are la baza si criza care a condus la un comportament mai cumpatat al clientilor, in sensul ca acestia au amanat cheltuielile mari si au ramas cu mai multi bani pentru cheltuieli marunte", comenteaza Adrian Apolzan, presedintele Asociatiei de Plati Electronice din Romania (APERO).
Sumele retrase de la bancomat reprezinta in continuare peste 85% din volumele tranzactionate pe carduri, in conditiile in care platile la comercianti au devenit o alternativa pentru clientii bancilor abia in ultimii ani, pe masura ce reteaua de POS-uri s-a extins si bancile au inceput sa promoveze mai agresiv acest tip de tranzactii.
Reteaua de terminale POS instalate la comercianti a crescut cu peste 30% in ultimii trei ani, ajungand la 106.000 de unitati in decembrie 2010. In aceeasi perioada, numarul de bancomate a crescut cu 26%, la putin peste 10.000 de terminale.
Numarul tranzactiilor de retragere de numerar de la bancomate a ramas constant anul trecut, la circa 210 milioane de operatiuni, in timp ce la POS-urile instalate la comercianti au fost efectuate putin peste 100 de milioane de tranzactii, in crestere cu 20% fata de 2009. BNR nu publica si datele privind tranzactiile efectuate cu cardurile pentru cumparaturi pe internet, dar Apolzan spune ca acesta a fost cel mai dinamic segment in 2010 si a inregistrat o crestere cu 36% a valorii si cu 80% a numarului de operatiuni. Valoarea medie a unei achizitii online este de 58 de euro, comparativ cu o medie de 28 de euro in cazul platilor la POS.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului