Turismul romanesc a reusit sa iasa din criza, spune Elena Udrea
Data publicarii: 17-02-2011 | TurismMinistrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a declarat joi ca turismul romanesc a reusit sa iasa din criza, bazandu-se pe datele publicate la inceputul acestei luni de Institutul National de Statistica (INS).
"In ultimele raportari ale INS la capitolul servicii, contributia in PIB pentru 2010 la categoria agentii turistice si tour-operatori a avut o crestere de 14,9% in trimestrul unu, 8,2% in trimestrul al doilea, 24,1% in trimestrul al treilea si 37,2% in ultimul trimestru. Este important sa creasca contributia turismului la PIB", a spus Elena Udrea.
In plus, hotelurile si restaurantele au contribuit si ele la PIB anul trecut, cu 7,4% in primul trimestru, cu 16,2% in trimestrul II, cu 8,6% in cel de-al treilea trimestru si cu 16,3% in trimestrul patru.
De asemenea, potrivit INS, numarul vizitatorilor straini in Romania inregistrati la punctele de frontiera a fost in 2010 de 7.498.300, in scadere cu 1% fata de anul precedent, majoritatea provenind din tari situate in Europa (94,7%). Din statele Uniunii Europene s-au inregistrat 59,4% din totalul sosirilor vizitatorilor straini in Romania, cele mai multe fiind din Ungaria (38,9%), Bulgaria (17,6%), Germania (8,9%), Italia (7,4%).
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a prezentat joi Planul de marketing strategic si operational pentru Romania 2011-2015, ce are un buget total alocat de 118,4 milioane euro, din fonduri europene, din care pentru acest an isi propune sa cheltuiasca suma de 21,5 milioane euro.
Planurile operationale de marketing sunt destinate pentru sase produse: turismul rural, parcuri si natura salbatica, sanatate si wellness, activ si aventura, circuite, city breaks.
Planul de marketing strategic si operational 2011 - 2015 pentru turismul Romaniei a fost elaborat pentru Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului de catre compania Horwath HTL. Contractul, cu o valoare de 503.906 lei, a fost atribuit in urma cererii de oferte organizate in octombrie de minister si face parte din programul de redefinire a imaginii turismului romanesc finantat din fonduri europene nerambursabile.
Planul strategic trebuie sa defineasca strategiile generale de marketing pe urmatorii cinci ani: portofoliul de produse, publicuri-tinta, piete georgrafice, distributia, comunicarea, strategiile de pozitionare si un set de planuri operationale pentru sectoarele/produsele turistice cele mai importante.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman