Rostogolirea creditelor, o iluzie
Data publicarii: 17-02-2011 | Finante-Banci
Andrei Cionca: Politicile de reesalonare a creditelor sunt iluzorii
Bancile trebuie sa isi asume pierderi si sa ia in calcul conversia datoriilor in actiuni
BNR incurajeaza institutiile de credit sa intre in actionariatul companiilor debitoare cu probleme si sa se implice in managementul acestora
Finantatorii ar trebui sa opteze in mai multe cazuri pentru dobandirea de participatii la companiile debitoare in contul creditelor cu probleme si sa se implice activ in restructurarea si managementul acestora, este concluzia la care s-a ajuns ieri in cadrul intalnirii de ieri din seria Colocviilor juridice ale Bancii Nationale a Romaniei. Andrei Cionca, managing partner al Casei de Insolventa Transilvania, a declarat cu acest prilej ca majoritatea creditorilor prefera in momentul de fata solutia reesalonarii imprumuturilor restante ca fiind cea mai comoda. Aceasta varianta este insa "iluzorie" intrucat este greu de crezut ca o companie care a adus constant pierderi va reusi sa se redreseze pe un termen de trei ani sau chiar mai extins, de 10 ani, astfel incat sa genereze veniturile necesare rambursarii creditelor. Avantajul acestei solutii poate fi adus in discutie doar in varianta ipotetica in care societatea reuseste sa isi revina, insa pentru ca acest lucru sa se intample presupune un proces de restructurare. Acest demers se loveste insa de impasul alegerii si motivarii managementului care sa duca pana la capat un asemenea plan.
O alta solutie, mai pragmatica, este aceea a acceptarii pierderilor de catre creditori. Acestia accepta un "hair-cut", iar balanta contabila a companiei se imbunatateste printr-o echilibrare a activelor cu pasivul. In aceasta varianta nu castiga nimeni, marele dezavantaj al creditorilor fiind acela de a li se taia din capitalul imprumutat. Este si motivul pentru care exista o opozitie majora din partea lor, perspectiva asumarii pierderilor fiind agravata de neincrederea in evaluatorii judiciari sau cei alesi de companie in cadrul procesului de insolventa. In general, acesta este insotit de contestare juridica care amana rezolvarea timp de doi ani, rastimp in care incertitudinile legate de companie deterioreaza indicatorii acesteia.
Continuarea in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii