Cand incepe razboiul preturilor la alimente?
Data publicarii: 02-02-2011 | Finante-BanciSi vanzatorii si clientii au ajuns la limita suportabilitatii costurilor, in urma scumpirii alimentelor de baza in toata lumea. Cine va ceda de data asta?
La orice majorare a preturilor materiei prime, patronatele anunta la unison scumpiri ale alimentelor. Pana in prezent, nici un producator nu a declansat un razboi al preturilor pentru a obtine profit din marirea volumului de vanzari.
Preturile la alimente au urcat in ultima perioada de timp, iar tendinta de crestere se va mentine si pentru perioada urmatoare a anului, dupa cum au anuntat oficialii patronatelor din industria alimentara. De ani de zile, producatorii anunta periodic cresteri de preturi, care de cele mai multe ori se vad si la pretul afisat la raft, invocand in principal majorarea preturilor la materia prima sau pretul crescator al carburantilor. Pana in prezent, nu am asistat inca la declansarea unui "razboi al preturilor", astfel incat sa existe un producator in industria alimentara care sa mentina actualele preturi sau chiar sa le reduca si sa-si creasca astfel profitul din cresterea volumului de vanzari. Toate acestea, desi au avut cumva un model anul trecut. Prestigioasa companie suedeza Ikea, prezenta pe piata romaneasca, nu a crescut preturile la produse, desi TVA a crescut, iar decizia a fost anuntata chiar prin intermediul unei campanii publicitare.
SCUMPIRI
Pretul uleiului de floarea-soarelui creste in luna februarie cu 5%.
Carnea de porc s-ar putea scumpi cu peste 50% din septembrie.
Pretul la zahar va creste continuu pana la sfarsitul anului.
Cele mai mari cresteri
DECEMBRIE 2010 COMPARAT CU DECEMBRIE 2009
CARTOFI 44,5%
ULEI 21,2 %
ZAHAR 5,5 %
PAINE 5,8%
LAPTE 3,6%
CARNE 3%
OUA -4,8%
La orice majorare a preturilor materiei prime, patronatele anunta la unison scumpiri ale alimentelor. Pana in prezent, nici un producator nu a declansat un razboi al preturilor pentru a obtine profit din marirea volumului de vanzari.
Preturile la alimente au urcat in ultima perioada de timp, iar tendinta de crestere se va mentine si pentru perioada urmatoare a anului, dupa cum au anuntat oficialii patronatelor din industria alimentara. De ani de zile, producatorii anunta periodic cresteri de preturi, care de cele mai multe ori se vad si la pretul afisat la raft, invocand in principal majorarea preturilor la materia prima sau pretul crescator al carburantilor. Pana in prezent, nu am asistat inca la declansarea unui "razboi al preturilor", astfel incat sa existe un producator in industria alimentara care sa mentina actualele preturi sau chiar sa le reduca si sa-si creasca astfel profitul din cresterea volumului de vanzari. Toate acestea, desi au avut cumva un model anul trecut. Prestigioasa companie suedeza Ikea, prezenta pe piata romaneasca, nu a crescut preturile la produse, desi TVA a crescut, iar decizia a fost anuntata chiar prin intermediul unei campanii publicitare.
SCUMPIRI
Pretul uleiului de floarea-soarelui creste in luna februarie cu 5%.
Carnea de porc s-ar putea scumpi cu peste 50% din septembrie.
Pretul la zahar va creste continuu pana la sfarsitul anului.
Cele mai mari cresteri
DECEMBRIE 2010 COMPARAT CU DECEMBRIE 2009
CARTOFI 44,5%
ULEI 21,2 %
ZAHAR 5,5 %
PAINE 5,8%
LAPTE 3,6%
CARNE 3%
OUA -4,8%
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului