Care cauciucuri sunt mai bune, all-season sau de iarna?
Data publicarii: 28-01-2011 | Auto
Soferii care au deja cauciucuri all-season pot decide sa le pastreze, iar ceilalti vor putea opta pentru cauciucuri all-season sau de iarna. Acesta este deznodamantul controversatei propuneri care initial viza obligativitatea inca de anul trecut exclusiv a cauciucurilor de iarna.
Cauciucurile all-season, propuse de producatori ca solutie intermediara, au avantajul costului initial mai mic in comparatie cu doua seturi diferite de anvelope. Totusi, cumparatorii trebuie sa tina cont ca acest avantaj este unul pe termen scurt.
Dupa ce sunt parcursi cei 50.000 de kilometri la care anvelopele trebuie schimbate, costurile ajung comparabile. Astfel, distanta de franare a vehiculului echipat cu acestea este ceva mai lunga atat vara, cat si iarna comparativ cu anvelopa potrivita cu sezonul respectiv, iar consumul creste usor.
Prezinta insa avantajul ca prin folosirea lor detinatorul autoturismului scapa de povara schimbarii anvelopelor la inceputul fiecarui sezon si nu este nevoit sa gaseasca spatiu de depozitare pentru cele pe care tocmai le-a dat jos de pe masina.
Cum deosebim anvelopele all-season
Anvelopele all-season sunt marcate cu unul dintre semnele M+S, M/S (mud and snow - iarna si zapada), insa sunt lipsite de marcajul fulgul de nea, alaturat deseori de simbolul unui munte, specific doar anvelopelor de iarna. Amprenta anvelopelor all-season are o adancime situata intre cele de iarna (adancime maxima) si cele de vara (adancime minima) si aces-tea au striuri pe amprente, asemenea celor de iarna intr-o proportie insa mai mica. Ca pret anvelopele all-season se situeaza intre cele de vara si cele de iarna (ultimele cu aproximativ 20% mai scumpe decat primele). Anvelopele de iarna sunt recomandate la temperaturi mai mici de 5-7 grade Celsius, iar siliciul le confera o duritate optima la temperaturi scazute.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului