Greseala bancii? Sa plateasca clientul
Data publicarii: 26-01-2011 | Finante-BanciSituatiile de erori bancare suportate de clienti sunt in crestere. Avocatii recomanda o analizare mai atenta a contractului, negocierea clauzelor cu bancile sau, in ultima instanta, apelarea la autoritatile competente.
Ramona Toncian a vrut sa transfere, in urma cu patru luni, suma de 8.000 de lei dintr-un cont de economii detinut la o banca intr-un alt cont, deschis la alta banca. La efectuarea transferului, functionarul bancar a greSit insa numarul contului. Astfel, banii au ajuns in contul altei persoane care, ulterior, a retras toata suma nou-aparuta. In urma sesizarii facute, banca i-a comunicat Ramonei T. ca iSi va recupera banii dupa ce institutia financiara, la randul ei, ii va recupera de la persoana in contul careia au ajuns banii din greSeala Si cu care momentan banca este in proces de judecata, aSteptandu-se rezultatul unei executari silite. In cazul in care executarea se va finaliza cu succes, banca va putea sa ii returneze Ramonei Toncian suma datorata.
Acesta este doar unul dintre cele peste 12.000 de cazuri raportate de catre clientii bancari Autoritatii Nationale de Protectie a Consumatorului (ANPC) in 2010. Unele dintre acestea au legatura cu OUG nr. 50/2010, insa alte cazuri, precum Si cel de mai sus, nu sunt neaparat legate de reglementarea mentionata.
Probleme: dobanda Si comisioanele
Gheorghe Piperea, avocat Si fondator al societatii Piperea Si Asociatii, afirma ca, dintre cazurile intalnite in practica, cele mai multe au avut legatura cu "dobanda calculata pe baza indicelui de referinta interna a bancii, variabila teoretic dupa conjuncturile pietei, dar in fapt dupa vointa proprie a bancii, sau cu comisioanele bancare".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman