4 miliarde de euro pentru autostrazi romanesti
Data publicarii: 11-09-2006
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului este Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial de Transport (POS Transport), avand responsabilitatea managementului, implementarii si gestionarii asistentei financiare alocate prin acest program.
POS Transport se va ocupa de autostrazi, drumurile europene si nationale, aeroporturi si porturi nationale si regionale care fac parte din reteaua trans-europeana de transport TEN-T, cai ferate. Programul Operational Regional (POR), care este complementar cu POS Transport, va prelua responsabilitatea pentru celelalte componente ale infrastructurii de transport. De exemplu, metroul din Bucuresti si tot transportul urban din tara, tin de POR. De asemenea, POR va implementa proiectele pentru drumurile judetene si pentru porturile si aeroporturile care nu fac parte din reteaua TEN-T.
Obiectivul global POS Transport este sa promoveze in Romania un sistem de transport care sa permita deplasarea rapida, eficienta si in conditii de siguranta a persoanelor si bunurilor, la servicii de un nivel corespunzator standardelor Europene, pe intreg teritoriul Romaniei.
Investitiile facute prin POS Transport servesc obiective specifice. Se urmareste asigurarea conexiunilor eficiente cu reteaua trans-europeana de transport TEN-T si cu portul Constanta, eficientizarea conexiunilor regionale (Grecia, Bulgaria, Turcia), incurajarea dezvoltarii sectoarelor feroviar, naval si inter-modal si nu in ultimul rand, minimizarea efectelor adverse ale transportului asupra mediului si imbunatatirea sigurantei transporturilor.
Banii din POS Transport acopera finantarea unor proiecte de investitii in infrastructura de transport in perioada 2007 - 2013, dar si finantarea pregatirii proiectelor care vor fi implementate in perioada bugetara 2014-2020.
Ca la orice POS, investitiile se vor realiza pe axe prioritare. In cazul POS Transport sunt 5 axe prioritare de investitii:
1. Modernizarea si dezvoltarea Axelor Prioritare ale Retelei Trans-Europene de Transport (Axe prioritare TEN-T);
2. Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii nationale de transport in afara Axelor prioritare TEN-T;
3. Modernizarea materialului rulant de cale ferata dedicat calatorilor pentru retelele de cale ferata nationala si TEN-T;
4. Dezvoltarea durabila a sectorului Transporturi;
5. Asistenta Tehnica.
Fiecare axa prioritara a POS Transport poate fi finantata fie din Fondul de Coeziune, fie din Fondul de Dezvoltare Regionala, dar nu din simultan din ambele. Ministerul Transporturilor a identificat pentru fiecare axa prioritara domeniile majore de interventie.
Pe baza unei analize multicriteriale Autoritatea de Management pentru POS Transport a elaborat o lista indicativa a proiectelor ce urmeaza a fi implementate prin intermediul Programului Operational Sectorial de Transport 2007-2013.
In prezent Autoritatea de Management pentru POS Transport, impreuna cu Asistenta Tehnica de care beneficiaza printr-un program Phare, a elaborat un prim proiect ce se discuta in cadrul Ministerul Transporturilor, al Programului Complement pentru POS Transport 2007-2013, care prezinta o detaliere a domeniilor majore de interventie pentru fiecare axa prioritara cuprinsa in POS Transport, defalcarea fondurilor pe domenii de interventie, criteriile de selectie a proiectelor, mecanismul de co-finantare, indicatorii de evaluare si monitorizare, procedurile de modificare a POS Transport, planul de promovare, precum si portofoliul indicativ de proiecte ce vor fi finantate prin POS Transport.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii