De ce fug tinerii de joburile in vanzari
Data publicarii: 11-01-2011 | HR/CariereDirectorii de vanzari din companiile locale inca mai pot ajunge la venituri de 5.000 de euro net pe luna. Cu toate acestea, la interviurile de angajare pentru joburi in vanzari candidatii intarzie sa apara.
Doi ani de criza i-au ajutat pe manageri sa selecteze angajatii buni de vanzari de cei mediocri, iar rezultatul acestei trieri se vede si in procesele de recrutare. Domeniul vanzarilor este unul dintre singurele sectoare in care numarul de joburi disponibile a crescut, insa cei care isi cauta un loc de munca le evita, de teama ca nu-si vor atinge tintele.
"Desi exista o efervescenta a joburilor in domeniul vanzarilor, ni s-a intamplat ca toti candidatii pentru un astfel de post sa nu se prezinte la interviu.
Cei care au experienta in domeniul bancar, de exemplu, si-au dat seama ca oamenii si-au pierdut increderea in produsele bancare si ca este mult mai greu sa vinzi si de aceea au «mascat» pozitiile in vanzari sub denumiri precum «consilier client» sau «client adviser», in loc de «reprezentant vanzari»", sustine Mirela Marinescu, recruitment manager in cadrul firmei de recrutare APT, cu afaceri de 12,2 mil. euro in 2009. O alta incercare de redenumire a posturilor se face si prin asocierea domeniului de vanzari cu marketing, un sector mult mai atragator, desi responsabilitatile jobului sunt in proportie de 99% pentru vanzari.
Pe site-ul de recrutare Ejobs exista in prezent peste 2.800 de joburi in domeniul vanzarilor, acesta fiind lider in topul sectoarelor cu cele mai multe joburi disponibile, urmat de alte peste 2.400 de posturi in domeniul client service, adica tot in vanzari.
"Se cauta in general persoane cu o experienta de minimum sase luni in vanzari, cu abilitati foarte bune de comunicare, atitudine orientata catre client, disponibilitate pentru deplasari si care sa aiba permis de conducere. Sunt in general posturi full-time", spune Laura Chilom, HR Consultant in cadrul Ejobs.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului