Angajatorii vor depune din 2011 o singura declaratie pentru contributii sociale si impozit pe venit

Data publicarii: 04-01-2011 | Finante-Banci


Angajatorii vor depune din acest an o singura declaratie pentru contributii sociale si impozit pe venit, a anuntat luni Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

"Contribuabilii care au calitatea de angajatori sau asimilati vor utiliza un singur formular (112) privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, formular ce va fi transmis numai autoritatii fiscale competente", potrivit ANAF.

Astfel, se va depune o singura declaratie pentru contributii sociale si impozit pe venit incepand cu obligatiile declarative aferente lunii ianuarie, cu termen de declarare la 25 februarie 2011.

In formularul 112 au fost integrate informatiile ce se regaseau in declaratiile fiscale depuse de angajatori, precum si in declaratiile privind evidenta nominala a asiguratilor, eliminandu-se informatiile redundante.

Prin aplicarea noii proceduri s-a renuntat complet la formularul 102 "Declaratia privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale" si la declaratiile privind evidenta nominala a asiguratilor ce trebuiau depuse la fiecare din cele trei institutii care gestioneaza sistemul de asigurare sociala, respectiv Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.

Totodata, formularul 100 "Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat" nu va mai fi depus pentru impozitul pe veniturile din salarii, aceasta informatie facand parte din formularul 112.

Prin actele normative mentionate se prevede si simplificarea modalitatii de depunere a declaratiilor. Astfel, persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau entitati asimilate angajatorului vor depune declaratia unica prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.

Potrivit ANAF, pana la data de 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune noul formular fie online, fie la ghiseu, in ultima situatie prezentand Anexa 1 semnata si stampilata, celelalte informatii urmand sa fie livrate pe suport electronic (discheta, CD, stick).

De asemenea, ANAF precizeaza ca depunerea online presupune achizitionarea unui certificat electronic calificat si inrolarea la organele fiscale. Dupa data de 1 iulie, depunerea online devine obligatorie.

Procedura declaratiei unice a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2011 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului 117 din 2010 pentru modificarea si completarea legii 571 din 2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar - fiscale si prin hotararea guvernului 1397 din 2011 privind continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", publicata in Monitorul Oficial in 31 decembrie 2010.

 

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: