Cazul Alpha Bank: restituirea comisioanelor ilegale se cheama rasplatirea loialitatii
Data publicarii: 20-12-2010 | Finante-BanciAlpha Bank incearca sa isi faca o imagine buna in fata clientilor prin restituirea comisioanelor percepute ilegal sub forma unui "bonus de loialitate".
OUG 50/2010 interzice perceprea de catre banci comisionului de risc si redenumirea /introducerea de comisioane noi. Numeroase banci insa au interpretat legea in favoarea lor si au continuat sa perceapa aceste comisioane sub o forma sau alta.
Unii dintre clientii care s-au vazut nedreptatiti au depus sesizari la banca si ANPC pentru a-si recupera banii.
Este cazul unui client al Alpha Bank, caruia, dupa intrarea in vigoare a OUG 50 banca i-a marit marja fixa de dobanda la un credit in lei de la 2,5% la 11,2%. Comisionul de risc de 0,3% din soldul curent a fost de asemenea mentinut, si a fost introdus un comision unic de 1% din sold pentru desfasurarea de operatiuni la cererea clientului.
Clientul a depus numeroase notificari prin care sesiza faptul ca nu este de acord cu cresterea marjei fixe si a cerut sa eliminarea din contract a comisionului de risc si eliberarea unui scadentar care sa ateste acest lucru.
Banca i-a propus apoi reducerea marjei fixe cu 1 punct procentual la 10,2% si limitarea comisionului unic la 50 euro, oferta refuzata de client. (exista numeroase astfel de cazuri prezentate pe grupul clientilor nemultumiti de pe Yahoo.com)
Lucrurile devin apoi interesante. Alpha Bank trimite o scrisoare clientului prin care spune ca "a luat act de observatiile clientului si de refuzul ofertei speciale si a semnarii actului aditional" si tine sa ii rasplateasca acestuia lolialitatea.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des